سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش چشمگیر قیمت تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها/ فعالیت بیش از 400 شرکت در حوزه تولید داخل


به گزارش خبرگزاری فارس، رسول دیناروند گفت: تا پایان افق 1404 سهم تولید داخل تجهیزات پزشکی به حداقل 60 درصد تولید بازار داخلی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سال 93 نسبت به سال 92، معادل 10 درصد صرفه جویی ارزی در حوزه واردات تجهیزات پزشکی صورت گرفته است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: بر اثر اقدامات انجام شده شاهد کاهش چشمگیر قیمت تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها  و نیز کاهش هزینه‌های ارزی بوده‌ایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قیمت تجهیزات پزشکی برای مصرف کننده در بیمارستان‌های دولتی در سال 93  نسبت به سال 92  تا 25 درصد کاهش یافته است و این در حالی است که برخی لوازم پزشکی تا 70 درصد کاهش  قیمت داشته است.

دیناروند گفت: هم اکنون بیش از 400 شرکت در حوزه تولید داخل تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت گذاری در حوزه تجهیزات پزشکی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کاهش قیمت‌ها در مقایسه با کشورهای منطقه و نیز بازار مصرفی دنیا صورت گرفته است. همچنین از طریق رقابت بین تامین کنندگان نیز کاهش قیمت تجهیزات پزشکی دنبال می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با ارائه فراخوان در یک رقابت همگانی، رتبه بندی تجهیزات پزشکی به صورت متفاوت انجام می‌شود و با اجبار قیمت‌ها را برای تامین کنندگان این حوزه کاهش می‌دهیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VFN8PK


ویدیو مرتبط :
دریافت تندیس طلایی و لوح تقدیر مخصوص نهمین جشنواره تولید ملی _ افتخار ملی توسط شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران