گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جهان نما/ تصویری متفاوت از کشور مصر


کجارو/ مصر یکی از معروف‌ترین کشورهای منطقه خاورمیانه در صنعت گردشگری است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های بی‌نظیری متعلق به دوران باستان، از گذشته تا حال میزبان تعداد کثیری از گردشگران بوده است ولی چهره واقعی این کشور در سایه سنگین یادگارهای دوران باستان قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با تصویر واقعی و متفاوت این کشور با کجارو همراه شوید!
کشور مصر با آثار باستانی منحصربفرد مانند اهرام ثلاثه و جاذبه‌های طبیعی مانند رود نیل ، جز کشورهای پربازدید در سطح جهان است. اگرچه سفر به مصر در همه فصول جالب و هیجان‌انگیز است، ولی آب‌ و هوای آن به ویژه در فصل زمستان برای گردشگران مطبوع‌تر است. ولی در کنار جاذبه‌ها، مصر واقعی تصویری متفاوت از مصر باستان دارا است که هیچ شباهتی به آن دوران ندارد.

به هنگام پرواز بر فراز شرم‌الشیخ در شبه جزیره سینا از دیدن منظره پایین متعجب خواهید شد؛ انبوهی از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز خرید و … که همگی در میان صحرایی خشک سر بر آورده‌اند. آنچه که بر زیبایی این منظره افزوده است، پوشش یکنواخت اطراف این سازه شهری مدرن با شن‌های روان است. از اینرو، تورهای گردشگری S7 در تلاش هستند تا برنامه‌های خود را با بسیار متفاوت‌تر از سایر فعالان عرصه گردشگری مانند بازدید و معرفی بزرگ‌ترین کاروانسرای Domina Coral Bay یا ساحل دریای سرخ را به گردشگران عرضه کنند. دلیل تفاوت تورهای S7 با سایر تورها در این است که فعالیت‌های این تور به محض پرواز هواپیما و برفراز آسمان شروع و آن سفر را به خاطره‌ای به‌یادماندنی تبدیل می‌کند.

در نوار ساحلی پل‌ها و اسکله‌های متعددی برای علاقه‌مندان موج‌سواری وجود دارد که می‌توانند در کنار صخره‌های زیبای مرجانی پارک ملی راس محمد از این تجربه نهایت لذت را ببرند. از آنجاییکه این نوار ساحلی به مسافت ۲ طول کیلومتر از کلیه سنگ‌ها و صخره‌ها پاکسازی و با شن زرد پوشیده شده و محل بسیار مناسبی برای پیاده‌روی و نیز بازی کودکان است.

در این منطقه هتلی بسیار بزرگ وجود دارد که در واقع متشکل از ۷ هتل است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. این هتل‌ها بر اساس امکانات اتاق‌ها و نوع خدمات ارائه شده تفاوت دارند. پیاده‌روی در این مجموعه یک روز تمام طول می‌کشد! البته انواع رستوران‌ها و مراکز خرید برای سلیقه‌های مختلف در این مجموعه وجود دارند. علاوه بر آن‌ها، یک مرکز خرید دیگر نیز وجود دارد که در آنجا می‌توان کلیه اجناس شرقی مانند فرش‌های رنگارنگ، پاپیروس و زیورآلات را تهیه کرد.

اگر تمایل دارید تا سیاحت خود را خارج از مجموعه هتل ادامه دهید، بهتر است به تفرجگاه سوهو در نزدیکی هتل‌های ساووی و سیرا بروید. این مکان به تازگی افتتاح شده است و علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی دارای پیست اسکیت و بولینگ نیز هست. در رستوران‌های این مرکز گردشگران می‌توانند طعم غذاهای محلی مصر را زیر نور ستارگان صحرای سینا تجربه کنند. البته غذاهای تهیه شده در هتل نیز از کیفیت و سلامت بالائی برخوردارند. بنا به گفته صاحبان هتل، مزرعه‌ای در حوالی هتل وجود دارد که کلیه مواد اولیه مانند شیر، ماست، پنیر و حتی سبزیجات مورد مصرف بصورت طبیعی در آنجا پرورش داده می‌شوند.

از جمله سایر امکانات هتل برای گردشگران منطقه شرم‌الشیخ می‌توان به مرکز اسپا اشاره کرد که در آنجا کاملا می‌توان خستگی را از بدن دور کرد.


ویدیو مرتبط :
-مصر و اکراین-مسابقه کومیته شتوکان کاراته از کشور های مصر و اکراین