استاندار سمنان: انتظار این حد از ردصلاحیت‌ها را نداشتم


استاندار سمنان با اشاره به رد صلاحیت‌های کاندیداها در انتخابات پیش‌رو گفت: انتظار این رد صلاحیت گسترده کاندیداها را نداشتم.

«محمدرضا خباز» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، افزود: هنوز فرصت قانونی برای رسیدگی به اعتراض‌های کاندیداها وجود دارد و عده زیادی از بزرگان کشور در حال رایزنی هستند تا شرایط به حالت طبیعی بازگردد و با بازنگری مجدد عده‌ای از این کاندیداها به صحنه انتخاباتی بازگردند.

وی با بیان این‌که باید صبر کرد و منتظر نتایج رایزنی بود اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک این رایزنی‌ها به نتیجه مطلوب برسد و با وجود کاندیداهای متعدد فضای رقابتی بیشتری برای انتخابات ایجاد شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان هم‌چنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که هم‌اکنون فضای انتخاباتی را چگونه ارزیابی می‌کنید به ایسنا گفت: با وجود این رد صلاحیت‌ها فضای رقابتی مناسب نیست، چون رقابت زمانی معنا می‌یابد که رقیبی وجود داشته باشد و هم‌اکنون چون رقبای زیادی نیست، انتخابات زیاد رقابتی نخواهد بود.

خباز اظهار امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن این رایزنی، فضای رقابتی مناسب برای کاندیداها فراهم شود.

وی با اشاره به استقبال زائدالوصف داوطلبان برای حضور در انتخابات هفتم اسفند، گفت: وقتی مردم و کاندیداهای انتخاباتی با این شور و شکوه به صحنه آمدند طبیعتاً انتظار می‌رود که هم مسئولان اجرایی و هم مسئولان نظارتی متناسب با این ذوق و استعداد و علاقه و شکوه مردم و نامزدها رفتار کنند.

استاندار سمنان در خصوص ترکیب وضعیت کاندیداها در استان نیز گفت: هم‌اکنون و با وجود این رد صلاحیت‌ها، رقابتی زیادی در میان نیست و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام است فضای رقابتی افزایش یابد.

خباز حضور حداکثری در انتخابات هم‌چنین ایجاد فضای رقابتی بیشتر را اولویت فعلی انتخابات کشور برشمرد و اظهار کرد: باید بکوشیم که با ایجاد یک فضای رقابتی بیشتر و حضور همه سلیقه‌ها در میان کاندیداها، زمینه را برای حضور حداکثری مردم در این انتخابات فراهم کنیم.

وی هم‌چنین در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: گزارش‌هایی از تخلفات انتخاباتی در استان وجود داشته است که در خصوص برخورد با کاندیداهای متخلف نیز اقدامات لازم شده است.


ویدیو مرتبط :
اصلا انتظار نداشتم!!!