جشنواره مد و لباس فجر در بوشهر برگزار می‌شود


جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی بوشهر از 12 تا 16 اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمیده ماحوزی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره برگزاری جشنواره مد و لباس در این استان، گفت: اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی بوشهر از 12 تا 16 اسفندماه در مجتمع فرهنگی - هنری این شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره آخر دی‌ماه اعلام شد و تا پایان بهمن‌ماه، 140 اثر در زمینه طراحی و دوخت لباس به‌دست ما رسید. از میان این آثار، 100 اثر انتخاب شد تا در جشنواره استانی مد و لباس فجر به‌نمایش گذاشته شود.

او درباره دیگر بخش‌های این جشنواره، گفت: نمایش لباس‌های منطقه همراه اجرای آیین‌های بومی بخش دیگر فعالیت‌های این جشنواره است. با توجه به این‌که مردم این استان در مراسم مختلف مانند عروسی، عزا و ... از لباس‌های خاصی استفاده می‌کنند، در مراسم افتتاحیه جشنواره به اجرای نمادین بعضی از این آیین‌ها با لباس محلی می‌پردازیم.

ماحوزی با بیان این‌که نمایشگاه دائمی مد و لباس نیز در بوشهر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: برای این‌که جشنواره مد و لباس تاثیر‌گذاری بیشتری داشته باشد، نمایشگاه دائمی مد و لباس را راه‌اندازی می‌کنیم تا آثار طراحان ایرانی در آن به‌نمایش درآید و لباس‌هایی که در شأن جامعه ایرانی است، برای مردم عرضه شود.

مدیرکل ارشاد بوشهر ادامه داد: دو دانشگاه در استان بوشهر که رشته طراحی لباس در آن‌ها تدریس می‌شود و مراکز فنی و حرفه‌ای، همکاری خیلی خوبی با ما داشتند و آثاری از سراسر استان بوشهر به‌دست ما رسید. بیشتر شرکت‌کنندگان در این جشنواره، دانشجویان هستند و علاوه بر آن‌ها، موسسه‌های فعالی که دارای مجوز هستند در جشنواره حضور دارند. با توجه به این‌که ستاد برگزاری جشنواره فعالیت خود را از آذرماه آغاز کرد، احساس می‌کنم کارهای خیلی خوبی انجام شده است و امیدوارم در سال‌های آینده شاهد جشنواره‌ای پربارتر باشیم.

ماحوزی افزود: امروزه بیشتر مردم به سمت لباس‌های مد روز و آنچه در سایر کشورها می‌بینند گرایش دارند. جوان‌های امروز طالب مدل‌های جدید هستند و اگر لباس ایرانی با ظاهری زیبا و کیفیت و دوخت مناسب ارائه شود، حتما از آن استقبال می‌کنند و در سال‌های آینده می‌توان سرمایه‌گذاری خوبی روی لباس ایرانی انجام داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شو لباس: دست گل جشنواره مد و لباس فجر