سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ چربی را از رژیم غذایی حذف نکنید


تغذیه/ چربی را از رژیم غذایی حذف نکنیدمیزان/ حذف کامل چربی از برنامه غذایی منطقی نیست چرا که برخی از انواع چربی ها بدن را در برابر سرطان، محافظت می کنند بنابراین لازم است از چربی های مناسب به میزان متعادل استفاده کرد.
چربی های اشباع شده و چربی های ترانس برای سلامتی مضر هستند چربی های اشباع شده روغن هایی است که در دمای اتاق به صورت جامد هستند و عمدتا در محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، محصولات لبنی و تخم مرغ یافت می شود اما چربی های اشباع نشده که از منابع گیاهی تولید می شوند و در دمای اتاق مایع هستند خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند منابع سرشار از چربی های اشباع نشده شامل روغن زیتون، روغن کانولا، آجیل و آوکادو است همچنین اسیدهای چرب امگا -3 که در سلامت قبل و مغز تاثیر دارند در این گروه قرار می گیرند منابع خوب امگا 3 عبارتند از: ماهی قزل آلا، ماهی تن و برخی دانه ها.

توصیه هایی برای انتخاب چربی های مفید
استفاده از مواد غذایی حاوی چربی های اشباع مثل گوشت قرمز، کره و تخم مرغ را کاهش دهید.
روغن زیتون و یا روغن کانولا جایگزین خوبی برای روغن نباتی در پخت غذاهاست.
آجیل و دانه ها مثل گردو، تخمه کدو، فندق و دانه کنجد به سالاد، سوپ و یا غذاهای دیگر اضافه کنید.

ماهی قزل آلا، ساردین، شاه ماهی یا ماهی سفید را در رژیم غذایی هفتگی خود قرار دهید.
مواد تشکیل دهنده بر روی برچسب های مواد غذایی را بررسی و از مصرف مواد غذایی که با روغن های هیدروژنه و یا نیمه هیدروژنه تهیه شده است اجتناب کنید.
هنگام تمیز کردن گوشت و یا خوردن آن چربی را از گوشت جدا کنید.
محصولات لبنی بدو چربی و تخم مرغ که با اسیدهای چرب امگا-3 غنی شده است را انتخاب کنید.
مصرف فست بود، غذاهای سرخ شده و غذاهای بسته بندی شده مانند چیپس سیب زمینی، شیرینی جات، بیسکویت، سیب زمینی سرخ کرده که چربی ترانس بالایی دارند، را محدود کنید.

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
عوارض حذف نان و برنج از رژیم غذایی