علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نويسندگان/ خوابي که سرنوشت يک کتاب را تغيير داد


ايسنا/ آرمان آرين از فراواني کارهاي نوشتاري، پژوهشي‌اش براي انتشار از جمله تاليف مجلدهاي تازه مجموعه «شاهنامگ» خبر داد.

اين نويسنده گفت: جلد هفتم تا هجدهم مجموعه «شاهنامگ» يعني سراسر دوره حماسي «شاهنامه» نوشته و تصويرگري‌اش تمام شده و به زودي براي کودکان منتشر خواهد شد. شش جلد تاريخي و آخر اين مجموعه در دست تصويرگري است و پس از سپري کردن کارهاي اداري و تکميل شدن، منتشر خواهد شد.

نويسنده «پارسيان و من» اظهار کرد: مجموعه بيست و چهارجلدي «شاهنامگ» روايتي تازه از داستان‌هاي «شاهنامه» حکيم توس براي کودکان است که براي نخستين‌بار از قول و زبان نواده ايشان براي براي بچه‌هاي کوچه بيان مي‌شود.
مجلدهاي چهارم و پنجم «هفت فرمانروا» از ديگر آثار نوشتاري اين نويسنده است که بناست در نشر زعفران راهي بازار شود.

آرين در اين‌باره يادآور شد: اين روزها مشغول نوشتن جلدهاي چهارم و پنجم هفت‌گانه‌ «هفت فرمانروا» هستم که سه جلد آن پيش‌تر نوشته و تحويل نشر شده و مشغول آماده‌سازي براي انتشار است. داستان اين هفت‌گانه حجيم، به روايتي تازه از تاريخ ايران کهن مي‌پردازد که از عصر ايلامي آغاز و به انتهاي ساساني ختم مي‌شود و در اين مسير، زندگي هفت پادشاه بزرگ ايراني نيز مورد بازخواني قرار مي‌گيرد.

او افزود: البته تفاوت اين رمان با ديگر رمان‌هاي تاريخي، هم در لايه تفسير فلسفه تاريخ است و هم در خط روايتي معاصر آن که همپاي خط تاريخي، پيش مي‌آيد و داستاني مهيج را در لابه‌لاي آن داستان تاريخي در دوره معاصر پي مي‌گيرد. جلد چهارم را که درباره مهرداد بزرگ اشکاني است به تازگي به پايان برده‌ام و مشغول کار بر جلد پنجم که داستان زندگي شاهپور نخست ساساني است هستم. بيش از اين درباره اين هفت‌گانه سخني نمي‌گويم تا در زمان انتشار آن، يک‌باره و بدون هيچ پيش‌خبري به دست خوانندگان برسد و لايه‌هاي تازه‌اي از فرهنگ ايران عزيز را در برابر چشمان شگفت‌زده‌شان بگشايد.

آرمان ارين درباره پروژه «پَتَش خُوآرگر» که کار پژوهشي ادبي ديگري از اوست گفت: در امتداد پروژه بزرگ «پَتَش خُوآرگر» که جلد يکم آن در تابستان 94 در کتاب افق رونمايي شد، چند ماهي هست که جلد دوم آن «مردي از تبار اژدها» را به ناشر تحويل داده‌ام که در حال انجام کارهاي آماده‌سازي است و نگارش اوليه جلد سوم «پتش خوآرگر»، «بر بنيادهاي هستي» را نيز به پايان برده‌ام. به گمانم تا پايان امسال نيز به لطف ايزد منّان، بتوانم جلد سوم را بازخواني کنم و به ناشر بسپارم تا اين پنج‌گانه حجيم که نخستين بازآفريني فضاهاي اوستا و بُندهش به صورت رمان است از نيمه کار خود بگذرد.

نويسنده کتاب «اشوزدنگهه» که دهم آبان‌ماه 34 ساله شد و 14 سال کار نگارشي را در کارنامه خود دارد، تاکيد کرد: لازم به توضيح است که پيش‌تر، اين مجموعه در نگاه من، سه‌گانه‌اي بود که در ميانه‌هاي جلد دوم و بر اثر يک خواب، خط داستاني بزرگي بر آن افزوده شد که دو جلد نزديک به هزار صفحه نيز به آن اضافه کرد! بنابراين جا دارد که همين جا براي خوانندگان عزيزم که پيش‌تر خبر سه‌گانه بودن را به آن‌ها اعلام کرده بوديم، خبر سه‌گانه را به پنج‌گانه تصحيح کنم و اميدوارم باشم که ديگر درباره اين مجموعه خوابي نبينم!


ویدیو مرتبط :
نابودی کتاب سرنوشت