سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رای الیوم: سفر معلم به الجزایر نشان دهنده فروپاشی محاصره سیاسی سوریه است


رای الیوم: سفر معلم به الجزایر نشان دهنده فروپاشی محاصره سیاسی سوریه استایرنا/ متن پیش رو در ایرنا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

سفر ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به الجزایر در شرایط کنونی نشان دهنده فروپاشی محاصره سیاسی و دیپلماتیک دمشق است.

به نوشته این روزنامه ، این سفر ولید المعلم به وضوح نشان داد که محاصره سیاسی و دیپلماتیک تحمیل شده علیه وی و دولت متبوعش در حال فروپاشی است و دایره تحرکات وی در حال توسعه یافتن است.
ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیروز سه شنبه بنا به دعوت 'رمطان العمامره' همتای الجزایری اش دمشق را به سوی الجزیره ترک کرد.
الجزایر برخلاف خواست آمریکا با سوریه همانند روسیه ، ایران ، عمان و چین با سوریه روابط سیاسی برقرار کرد.
اظهارنظر معلم در هنگام رسیدن به فرودگاه الجزیره بسیار توجه برانگیز بود. وزیر خارجه سوریه در ارتباط با این تحول پیش آمده در سیاست الجزایر گفت: ' الجزایر و سوریه علیه تروریسم و دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها در یک سنگر قرار دارند.'

در واقع سوریه مدیون الجزایر است زیرا با چالش بزرگی به نام ائتلاف آمریکایی عربی به مقابله برخاست. ائتلافی که سوریه را در محاصره قرار داده و می خواهد نظام حاکم بر این کشور را سرنگون کند. الجزایر نیز مدیون سوریه است زیرا این کشور با ایستادگی پنج ساله خود مانع از آن شد که ناآرامی ها و به اصطلاح بهار عربی و پیامدهای حاصل از آن به الجزایر انتقال یابد، زیرا اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که سرنگون شدن نظام حاکم بر الجزایر پس از سوریه در دستور کار ائتلاف آمریکا و رژیم های عرب وابسته به واشنگتن قرار داشت.
سفر وزیر خارجه سوریه به الجزایر از نظر زمانبندی حائز اهمیت بسیاری است. سفر ولید المعلم پس از بازپس گیری شهر تاریخی تدمر از گروهک تروریستی داعش انجام گرفت و بسیاری از کشورهای منطقه و اروپا از این دستاورد ارتش سوریه استقبال کردند . بحران سوریه وارد ششمین سال خود شده است و نظام حاکم بر این کشور همچنان با قدرت و اعتماد به نفس پا برجا است و توفان قاطعیت به رهبری عربستان نتوانست همپیمانان سوریه در یمن یعنی جنبش انصارالله را از پا درآورد.

رأی الیوم پیش بینی کرد که پس از آزادسازی شهر تدمر از شدت انزوای دولت سوریه در سطح جهان عرب و محافل بین المللی کاسته خواهد شد به ویژه با توجه به اینکه مبارزه با تروریسم در سوریه ، عراق و لیبی در صدر اولویت ها قرار گرفته است و حضور نظامی روسیه در سوریه توانست بسیاری از معادلات را در صحنه عمل تغییر دهد و همین امر باعث شد تا یک هیات بلندپایه فرانسوی دو روز پیش از دمشق دیدن به عمل آورد و با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو نماید.
دیدار این هیات فرانسوی به همراه سفر چندی پیش یک هیات عربی از وجود تماس های غیرعلنی میان دولت سوریه و همتایان عرب و خارجی اش حکایت دارد.
رأی الیوم از رسیدن ولید المعلم به الجزایر و استقبال گرم همتای الجزایری اش از وی به عنوان برجسته ترین تحول نام برد و سایر برنامه های کاری وزیر خارجه سوریه در این سفر در مقایسه با آن از اهمیت کمتری برخوردار است.
رأی الیوم همچنین پیش بینی کرد که هواپیمای ولید المعلم در آینده نزدیک در سایر فرودگاه های عربی و خارجی فرود خواهد آمد.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
داعش چند قدم تا فروپاشی کامل در عراق و سوریه