خشم و "لکنت" کری از صحنه بازداشت ملوانان + فیلم


وزیر خارجه آمریکا از خشم و نومیدی خود در پی دیدن فیلم بازداشت ملوانان آمریکایی خبر داد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری روز دوشنبه در گفتگو با سی.ان.ان اظهار داشت: از انتشار فیلم بازداشت نیروهای آمریکایی به دست ایرانی ها خشمگین و سرخورده شدم.

خبرنگار سی ان ان پرسید: ... از دیدن ملوانان ما زانو زده بودند و دستشان را پشت سر گذاشته بودند، چه حسی پیدا کردید؟! و کری با چهره ای گرفته و لحنی عجیب در پاسخ گفت: من .. هه..! من واقعا خشمگین شدم. از انتشار این فیلم خیلی ناامید و خشمگین شدم. البته ارتش ایران و سپاه پاسداران این فیلم را منتشر کردند؛ نه دولت یا وزارت خارجه ایران.

وزیر خارجه آمریکا سپس با "لکنت زبان" ادامه داد: إ.... البته توجیهی برای کار ما وجود نداشت. 

ملوانان ما متاسفانه به طور غیر ارادی و اشتباهاً وارد آب های ایران شدند... ولی ما با تماس های سریع توانستیم آنها را در زمانی کوتاه آزاد کنیم... اگر این اتفاق چند سال پیش رخ می داد ما اصلا نمی دانستیم که با چه کسی تماس بگیریم! شاید مجبور می شدیم (برای ارتباط با ایرانی ها) با سوئیس یا انگلیس تماس بگیریم؛ اما حالا می توانیم مستقیما با خود ایران تماس برقرار کنیم!..

در همین حال ارتش آمریکا امروز نخستین گزارش خود در باره این حادثه را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که موتور یکی از دو قایق، با اشکال فنی مواجه شد و این اتفاق در آب های ایران رخ داد و مشخص نیست که آیا ملوانان ما از محل این اتفاق آگاه بوده اند یا نه. سپس در حالی که دو قایق ما متوقف بودند، قایق های ایرانی به آنها نزدیک شدند.

به نوشته فرانس پرس، ستاد مرکزی عملیات آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که پس از آزادی ملوانان آمریکایی و بررسی قایق های آنان مشخص شد که تمامی سلاح ها و مهمات آنان به جز دو سیم کارت مربوط به تلفن های ماهواره ای، در قایق ها موجود است.

دانلود با لینک مستقیم

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟