سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عربستان تمام آثار تمدنی یمن را بمباران کرده است/خمیرمایه مبارزه با افراطی‌گری کار فرهنگی است


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش جمهوری اسلامی ایران؛ فرصت‌ها و تهدیدها و تهدیدهای فرهنگی و افراط‌گرایی که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری است که در زمانی که بنده مسئولیت وزارت خارجه را به عهده داشتم به محضر ایشان مشرف شدیم و ایشان این فکر را مطرح کردند و قرار بر این شد که کار فرهنگی جمهوری اسلامی به عنوان کاری مهم در صحنه بین‌الملل متولی داشته باشد و کار فرهنگی در شان جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است، تصریح کرد: شخصیت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فرهنگی است و پیام انقلاب نیز ماهیت فرهنگی دارد و باید بدانیم انقلاب جمهوری اسلامی ایران برخلاف انقلاب‌های بزرگ دنیا مانند انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه جنبه مادی ندارد بلکه جنبه معنوی دارد.

ولایتی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با صلاح فرهنگ توانسته است مفاهیم انقلاب را به دنیا صادر کند و پیام انقلاب ما احیای ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و تجدید بنای تمدن اسلامی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طلیعه بازسازی و شکوه مجدد تمدن اسلامی بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی امواج مختلفی دارد که از 200 سال قبل تا به امروز شاهد امواج بیداری اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: هر کجا را دست می‌گذاریم می‌بینیم که هر حرکتی در جهت بیداری اسلامی شکل گرفته است، غربی‌ها و آمریکایی‌ها با هر وسیله‌ای در صدد مقابله با آن برآمدند اما نتوانستند انقلاب اسلامی ما را بگیرند و بنابراین اقدامات ضد فرهنگی را شروع کردند.

ولایتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها از لحاظ فرهنگی به مناطقی حمله کردند که از مراکز مهم شکل‌گیری تمدن اسلامی بود و گروه‌های افراطی را در این مناطق رشد دادند و شاهد بودیم که در عراق و سوریه و یمن چه کردند.

ولایتی خاطرنشان کرد: اگر در تمام جزیره‌العرب بنگرید جایی به عمق فرهنگ یمن پیدا نمی‌کنید و عربستان سعودی تمام آثار تمدنی یمن را بمباران کرده است و برای مقابله با امواج بیداری اسلامی که جنس آن فرهنگ است کار ضد فرهنگی و افراط‌گرایی انجام داد تا از اسلام چهره‌ای مشوش ایجاد کند.

ولایتی تصریح کرد: کاری که مقام معظم رهبری در انتشار دو نامه به جوانان غربی از دیدگاه رهبر یک نهضت اسلامی انجام دادند برای این بود که بدون واسطه به جوانان بگویند چهره مشوشی که غربی‌ها از اسلام درست کرده‌اند درست نیست.

وی گفت: می‌گویند بشاراسد که 5 سال در مقابل تهاجم غربی‌ها مقاومت کرده است کنار رود و یک مزدور آمریکایی بیاید که این امر مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

ولایتی تصریح کرد: به زور و با توطئه آمریکا در شورای امنیت مصوبه‌ای را تصویب کنند که بگویند باید انتقال حکومت در سوریه صورت گیرد بنابراین غربی‌ها و آمریکایی‌ها از هر ابزاری برای بر هم زدن نظم و ترتیب کشورهایی که مراکز فرهنگ و تمدن اسلامی هستند استفاده می‌کنند در حالی که اگر در سوریه قرار است حکومتی باشد باید براساس رای و نظر مردم باشد.

ولایتی در پایان تصریح کرد: خمیرمایه مبارزه با افراط‌گرایی کار فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MXD92A


ویدیو مرتبط :
شدیدترین بمباران عربستان سعودی به یمن