برخورد پلیس تهران با یک میلیون موتورسوار متخلف


استفاده نکردن از کلاه ایمنی، پوشش و مخدوشی پلاک، تردد در خطوط ویژه، انجام حرکات مخاطره آمیز و نمایشی، عبور از پیاده رو، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و دودزا بودن بیشترین نوع تخلفات منجر به توقیف موتورسیکلت های پایتخت بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر لزوم رعایت قوانین توسط موتورسیکلت سواران، از برخورد نیروهای پلیس با بیش از یک میلیون موتورسوار متخلف در سال جاری خبر داد.  به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور 120 سرهنگ عابدی با اشاره به کاهش شش درصدی تصادفات فوتی موتورسوران در پایتخت در سال جاری افزود: آمار تصادفات موتورسواران منجر به فوت در سال جاری با دو درصد کاهش به 29 درصد رسیده است.

وی به توقیف روزانه 500 دستگاه موتورسیکلت متخلف حادثه ساز در تهران اشاره کرد و گفت: استفاده نکردن از کلاه ایمنی، پوشش و مخدوشی پلاک، تردد در خطوط ویژه، انجام حرکات مخاطره آمیز و نمایشی، عبور از پیاده رو، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و دودزا بودن بیشترین نوع تخلفات منجر به توقیف موتورسیکلت های پایتخت بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: موتورسوران باید ضمن رعایت قوانین و مقررات خاص خود حتما قوانین و مقررات رانندگی را مورد توجه قرار داده و بین خطوط تردد کنند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از کلاه ایمنی استاندارد توسط موتورسواران خاطرنشان کرد: در کنار این امر استفاده از لباس خاص موتورسواری نیز برای موتورسواران ضروری است تا در صورت بروز حوادث، آسیب بدنی جدی نبینند.

سرهنگ عابدی خاطر نشان کرد: بی توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی هر کدام به ترتیب با 32، 17و 10 درصد بیشترین علل وقوع تصادفات در این مدت بوده است.


ویدیو مرتبط :
دوتا پلیس بی عرضه از پسه یه موتورسوار متخلف برنیومدن