یک شرکت آمریکایی مسئول مین زدایی در شهر رمادی عراق شد


مسئولان و دیپلمات‌های آمریکایی اعلام کردند که یک شرکت متخصص، مسئولیت خنثی سازی مواد منفجره و آموزش نیروهای عراقی برای خنثی سازی بمب‌ها و مین‌های شهر رمادی را برعهده خواهد داشت.

 مقامات واشنگتن اعلام کردند که یک شرکت آمریکایی متخصص در امور خنثی سازی مواد منفجره، مسئولیت خنثی سازی بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده در شهر رمادی عراق را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، صدها بمب و مینی که داعش در خیابان‌ها و ساختمان‌های شهر رمادی کار گذاشته است موجب تأخیر در بازگشت نیم میلیون آواره از ساکنان شهر از زمان بازپس گیری این شهر به دست نیروهای عراقی شده است.

سازمان ملل و استاندار الانبار می‌گویند کم بودن تعداد کارشناسان عراقی در زمینه خنثی سازی بمب و مین تلاش‌ها برای برقراری امنیت را ناکام می‌گذارد.

در همین راستا، مسئولان و دیپلمات‌های آمریکایی اعلام کردند که یک شرکت متخصص، مسئولیت خنثی سازی مواد منفجره و آموزش نیروهای عراقی برای خنثی سازی بمب‌ها و مین‌های شهر رمادی را برعهده خواهد داشت.

یک دیپلمات ارشد آمریکایی در بغداد نیز اعلام کرد که عراقی‌ها و خارجی‌ها در خنثی سازی بمب و مین در عراق شرکت خواهند کرد.

صهیب الراوی، استاندار الانبار نیز گفت: تیمی از کارشناسان بین المللی چند روز پیش به رمادی رسیده‌اند.

آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که پنج میلیون دلار را برای خنثی سازی بمب و مین‌هایی که داعش در رمادی کار گذاشته و آموزش نیروهای عراقی اختصاص داده است.

این اقدام به وسیله شرکت "ژانوس گلوبال" که مقر آن در ایالت "تنسی" آمریکا قرار دارد و خود را بزرگترین شرکت در زمینه خنثی سازی بمب در جهان می‌داند، انجام خواهد شد.

آمریکا از سال 2003 تاکنون 280 میلیون دلار را به خنثی سازی بمب و مین در عراق اختصاص داده است.

در همین راستا، توبایاس الوود، وزیر امور خاورمیانه در وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور یک میلیون پوند انگلیسی را برای کمک به خنثی سازی بمب و مین در عراق اختصاص داده است تا خانواده‌های عراقی بتوانند با امنیت کامل به منازل خود بازگردند.

این اقدام به مناسبت روز جهانی آگاه سازی از خطر مین و بمب و کمک به خنثی سازی آن صورت می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
درگیری های شدید در شرق شهر رمادی عراق