گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



اکوتوریسم/ «تنگ هرایرز»؛ جاذبه ای گردشگری از استان فارس


شهر خبر/ در مسیر جاده ی نورآباد به اهواز و در فاصله ی ۱۵ کیلومتری شهر نورآباد ممسنی، روستای تاریخی و زیبای هرایرز واقع شده است. در مجاورت این روستا یک تنگه ژرف و پر آب قرار دارد و دارای درختان بسیاری از جمله بلوط و بنه است. مناظر خیره کننده و زیبای این تنگه سالانه هزاران ایرانگرد و گردشگر را به این منطقه می کشاند. آب و هوای این منطقه کوهستانی است و تنگ هرایرز در منطقه ی کوهپایه ای واقع شده است.
تقریباً همه ی فصول سال برای تفرج و گردش در این منطقه مناسب است به جز زمستان که سردی هوا ممکن است سبب آزار شود.
از ویژگی های روستای هرایرز می توان به دروازه های ورودی این روستا اشاره کرد. هرچند این دروازه ها در اثر زلزله های متعدد و گذر زمان و همچنین بی توجهی تا حد زیادی از بین رفته اند اما همچنان جزئی از آثار تاریخی برجسته ی این روستا به حساب می آیند.
علاوه بر وجود منطقه تفرجگاهی تنگ هرایرز، قبرستان و امام زاده روستای هرایرز هم از جاذبه های دیدنی هرایرز محسوب می شود. وجود چشمه های دائمی در تنگ هرایرز از جمله چشمه ی بزرگ سراب سبب برودت هوا حتی در فصول گرم می شود. این هوای دلچسب بر جذابیت انی منطقه برای خانواده ها می افزاید.

چشمه های دائمی تنگه علاوه بر ایجاد جذابیت گردشگری تقریباً نقش منبع اصلی تأمین آب شرب روستا های اطراف را هم بر عهده دارد. از دیگر ویژگی های طبیعی این منطقه می توان به پوشش گیاهی آن اشاره کرد.
همانند سایر مناطق کوهپایه ای زاگرس، این ناحیه هم پوشیده از جنگل های بلوط است اما بر خلاف درختان بلوط سایر مناطق که جثه ای ریز و ارتفاعی کم دارند، درختان بلوط این ناحیه بلند تر و بزرگ تر هستند.


ویدیو مرتبط :
جاذبه های گردشگری استان یزد