چطور از شر پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم راحت شویم


در حال حاضر هیچ راهی برای جلوگیری از ارسال این پیام ها به شماره شما وجود ندارد و از هر اپراتوری در هر شرایطی شما این SMS ها را دریافت خواهید کرد. اما می توانید با یک ترفند ساده حداقل کمی از شدت آزار دهنده بودن پیام های مزاحم کم کنید.

فرقی نمی کند شما از چه اپراتوری برای داشتن سرویس های همراه استفاده کنید. یکی از موارد مشترک بین همه اپراتورهای ایرانی پیام های تبلیغاتی بسیار زیادی است که روزانه برای مشترکین ارسال می شوند و با وجود بیانیه ها، اظهار نظرهای رسمی و حتی شکایت های متعدد از اپراتورها مبنی بر نقض حقوق شهروندی کاربران، باز هم این پیام ها بدون آنکه مخاطب نقشی برای دریافت آنها داشته باشد به صورت انبوه ارسال می شوند. هر چند در برخی مواقع شماره هایی از سوی اپراتورها برای غیرفعال سازی این پیام ها اعلام شده اما تجربه نشان می دهد در واقع هیچ کدام از این روش ها پاسخگو نیست و در پایان هر روز با چک کردن پوشه دریافت پیام ها متوجه تعداد بسیار زیاد پیام های کوتاه مزاحم و اغلب بدون کاربرد خواهید شد. اما قصد داریم این بار روش متفاوتی را برای خلاص شدن از شر پیام های تبلیغاتی مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چطور از شر پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم راحت شویم

همان طور که اشاره شد در حال حاضر هیچ راهی برای جلوگیری از ارسال این پیام ها به شماره شما وجود ندارد و از هر اپراتوری در هر شرایطی شما این SMS ها را دریافت خواهید کرد. اما می توانید با یک ترفند ساده حداقل کمی از شدت آزار دهنده بودن پیام های مزاحم کم کنید. برای این کار در گوشی های اندرویدی کافی است برنامه Messenger گوگل را دانلود کرده و آن را به عنوان برنامه پیام رسان پیش فرض روی گوشی تعیین کنید (این کار به راحتی پس از اولین بار اجرا کردن برنامه و پاسخ مثبت به سوالی که از شما درباره قرار دادن این برنامه به عنوان اپ Default پرسیده می شود انجام خواهد شد). پس از آن پیام های دریافتی شما همه در همین برنامه نمایش داده می شوند. حالا کافی است در همان صفحه اصلی روی یک پیام به صورت طولانی تپ کنید (2 الی 3 ثانیه) تا یک علامت تیک در کنار شماره مورد نظر ظاهر شود. سپس در بالای صفحه برنامه و در گوشه سمت راست روی آیکون سه نقطه تپ کنید و بعد Turn Off Notification را انتخاب کنید. در نهایت هم مجددا همین کار را تکرار کرده و این بار روی گزینه دوم یعنی Block تپ کنید. به همین راحتی شما توانسته اید با اینکه پیام ها همچنان برای شما ارسال می شوند از نمایش دادن و اعلام آنها جلوگیری کنید.

منبع: سخت افزار


ویدیو مرتبط :
چگونه از شر جوش های سر سیاه راحت شویم؟(طب سنتی هندی)