فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ناخرسندی خبرنگاران محلات از نقش کم رنگ روابط عمومی های ادارات


آنان معتقدند که روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی و یک واسطه اثر گذار، نقش مهمی در تعامل، تفاهم و مشارکت سازمان با مخاطبان دارد،اما این امر در این شهرستان محقق نشده است.
در چند روز اخیر جمعی از خبرنگاران خبرگزاری های پانا، ایسنا، مهر، پایگاه خبری صبح محلات و نشریات چنار و گل یاس و خبرنگار واحد خبر صداو سیما مستقر در شهرستان محلات با ارسال نامه ای سرگشوده به مسئولان استانی و شهرستانی خواستار رفع معضل اطلاع رسانی غیر شفاف ادارات محلی شدند.
در این نامه آمده است تا مشخص شدن نتیجه امر و دستور فرماندار در زمینه همکاری مسئولان و روابط عمومی ادارات با خبرنگاران، از حضور در جلسات و پوشش اخبار حوزه کاری خودداری می کنند.
رونوشت این نامه و خواسته خبرنگاران به مدیر کل روابط عمومی استانداری مرکزی، دفتر امام جمعه محلات، دفتر نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محلات و خانه مطبوعات استان مرکزی ارسال شد.
خبرنگاران تاکید کردند: که هر حادثه وقتی در چاردیواریِ سکوت و بی اعتنایی و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد، پایدار شدن جامعه پویا با اطلاع رسانی شفاف و مبلغان و اصحاب رسانه امین، صادق و با انگیزه موثر خواهد بود.
در این نامه نوشته شده است: رسالت خبرنگاران در زمینه انعکاس خدمات رسانی و اقدامات صورت گرفته از طرف ادارات، نهادها و مجموعه خدمات دولت تدبیر و امید و نقش مهم اطلاع رسانی به موقع رویدادها و جلسات موثر در سطح شهرستان به منظور معرفی گسترده تر اقدامات ادارات در استان و کشور، به رغم پیگیری های فراوان و تاکیدات مکرر در جلسات مختلف از جمله جلسه شورای اطلاع رسانی تاکنون همکاری شایسته ای صورت نپذیرفته است.
با توجه به این مساله، این نکته در ذهن خبرنگاران شهرستان ایجاد شده که اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات مجموعه ادارات دولتی در رسانه ها از اهمیت چندانی برای مدیران و روابط عمومی آن ها برخوردار نیست.
مسئول خبرگزاری پانا در این خصوص در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بسیاری از ادارات شهرستان محلات در چند سال اخیر با خبرنگاران تعامل و همکاری نمی کنند.
علی اسکندری افزود: روابط عمومی های این ادارات که به عنوان پل ارتباطی هستند از نقش و وظیفه خود هیچ آگاهی ندارد و تنها این اسم را با خود یدک می کشد .
وی بیان کرد: خبرنگاران این شهرستان مثل کلاف سر درگم، نمی دانند برای انتشار اخبار مهم که بیشتر آنها در سطح ملی و بین المللی هستند چه کار باید بکنند .
وی بیان کرد: مسئولان ادارات، خبرنگاران را به روابط عمومی ارجاع می دهند و روابط عمومی نیز به مسئولان استان ربط می دهد و آنقدر خبرنگار در پیچ و خم این هفت خوان می گذرد که در آخر بی خیال یک سوژه خبری می شود.
اسکندری گفت: به همین خاطر خبرنگاران تصمیم گرفتند مدتی اخبار شهرستان را پوشش ندهند و مشکل خود را از طریق مکاتبه با مسئولان مرتبط شهرستانی و استانی مطرح کنند.
خبرنگار صدا و سیما نیز گفت: همکاری نکردن مسئولان و روابط عمومی های ادارات مدت ها است اصحاب رسانه این شهرستان را می آزارد .
علی یارمحمدی افزود: خیلی از اخبار مهم این شهرستان که قطب تولید سنگ نما ،ماهیان زینتی و گل و گیاه کشور است سوخت می شود چرا که روابط عمومی ها وظیفه خود را نمی دانند و خبرنگار را در جریان برنامه های مختلف نمی گذارند .
وی بیان کرد: به همین دلیل ظرفیت محلات در تولید و صادرات محصولات و مشکلات و چالش های این صنایع رسانه ای نمی شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محلات نیز در گفت وگو با ایرنا ضمن تایید مشکلات خبرنگاران این شهرستان گفت: همکاری نکردن ادارات در انتشار اخبار به موقع و تعامل با خبرنگاران شامل همه مسئولان نمی شود و بسیاری از مسئولان هستند که به طور مستقیم با اصحاب رسانه در ارتباط هستند.
مهدی ملک محمدی افزود: برخی مسئولان ادارات نیز از دادن برخی اطلاعات و انتشار اخباری که به نفع سازمان خود نیست خودداری می کنند که دلیل بر عدم تعامل و همکاری نیست.
وی ادامه داد: با این وجود با همه ادارات مکاتبه شده که نهایت همکاری را با خبرنگاران داشته باشند تا چالش ها ،مشکلات و توانمندی شهرستان در همه زمینه ها به موقع منتشر شود.
فرماندار محلات نیز به منظور رسیدگی به مشکلات خبرنگاران گفت : این قشر نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم دارند. سید احمد سجادی با تایید گلایه های خبرنگاران اضافه کرد: تخصصی نبودن روابط عمومی ادارات به علت کمبود نیرو یکی از مشکلات مهم است.
وی اظهار کرد: برای رفع مشکلات موجود به زودی جلسه ای با مسئولان روابط عمومی ادارات برگزار می شود و کارشناسانی از حوزه روابط عمومی هم به جلسه دعوت خواهند شد.
وی ادامه داد: برگزاری کلاس آموزشی برای روابط عمومی ادارات در سال جاری در دستور کار قرار می گیرد تا ضعف برخی روابط عمومی ها برطرف شود.
فرماندار بیان کرد: با تشکیل جلسه ای با مسئولان روابط عمومی ادارات مشکلات پیش روی خبرنگاران بررسی می شود و در صورت نیاز با مدیران ادارات نیز جلسه ای برگزار خواهد شد.
سجادی گفت: اعتقادی به محدودیت در ارائه آمار و اطلاعات به جز در مواردی خاص ندارم و پس از پرس و جو از مقامات استانی محدودیت مدیران دستگاه های شهرستان برای انجام مصاحبه را مشخص و به جز این دسته بقیه مدیران مکلف به همکاری با خبرنگاران هستند.
فرماندار ابراز کرد: در صورت تشکیل یک تشکل صنفی متعلق به خبرنگاران می توان مطالبات آنها را در سطح گسترده تری پیگیری کرد.
وی در پایان بار دیگر با تاکید بر پیگیری برای رفع مشکلات خبرنگاران از آنها درخواست کرد با حضور در جلسات و پوشش اخبار شهرستان به نقش خود در آگاهی بخشی به مردم عمل کنند.
شهرستان محلات در جنوب استان مرکزی 50 هزار نفر جمعیت دارد و قطب تولید سنگ نما، گل و گیاه و ماهی زینتی کشور است .
7277/6199/6012

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نگرش مدیران ارشد کارکنان روابط عمومی های ادارات دولتی در خصوص وظایف روابط عمومی