سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار مازندران : زمینه برای جهش درصادرات فراهم است


به گزارش خبرنگار ایرنا ربیع فلاح یکشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی این استان در ساری اظهار کرد : تولید انبوه محصولات کشاورزی، برخورداری استان از بندرها و منطقه ویژه اقتصادی از جمله بندر امیرآباد و قرارگیری در حاشیه دریای خزر و همسایگی با کشورهای آسیای میانه از مهمترین مزیت های این استان شمال کشور در حوزه صادرات غیر نفتی است.
استاندار مازندران گفت : درشرایط پس ازرفع تحریم ما نیاز به بازتعریف سیاست های اقتصادی در کشور داریم و دراین بازتعریف باید تجار و تشکل های غیر دولتی صادرات نیز دخالت داشته باشند.
فلاح افزود : در شرایطی که تا دو ماه آینده تحریم ها از سر کشور برداشته می شود، نیاز است تا صادرکنندگان ما از حالا خود را برای فعالیت های پس از تحریم آماده کنند.
وی اضافه کرد : بخشی از مشکلات تجار و صادرکنندگان داخلی ما ناشی از سیاست های نادرست اقتصادی در دولت گذشته و مابقی نیز به روند تحرک تجار ما و عدم بهره گیری از شرایط و موقعیت خاص منطقه ای بر می گردد که باید این رفتارها نیز اصلاح شود.
استاندار مازندران در مورد کمک یارانه ای به بخش صادرات گفت : دولت ها در تمام دنیا سیاست گذار وبستر ساز برای بخش خصوصی و سرمایه گذاری آن محسوب می شوند و کمک های دولتی نیز در این راستاست و بخش خصوصی باید با نزدیک شدن به دولت خود را در سیاست گذاری اقتصادی دخالت دهد و از این گذر منافع خودشان را تامین کنند.
فلاح گفت : در دولت تدبیر وامید به خصوص پس از برجام آرامش خوبی در حوزه اقتصادی کشورمان ایجاد شده و این روند نیز تداوم خواهد داشت و دولت نیز با سیاست گذاری پایدار اقتصادی و نظم اجتماعی و اقتصادی شرایط را برای رقابت بخش خصوصی در حوزه صادرات غیر نفتی فراهم می کند.
وی اضافه کرد : تجار و صادرکنندگان ما در استان مازندران باید علاوه بر رفت و آمدهای دو جانبه با کشورهای آسیای میانه و توسعه تجارت خارجی در این کشورها، نیم نگاهی نیز به سایر کشورها از جمله هندوستان و چین نیز داشته باشند.
رئیس شورای توسعه صادرات مازندران با اشاره به تامین کشتی های کانتینردار در بندرامیرآباد بهشهر در شرق این استان گفت :در حالی که دولت یارانه حمایتی نیز برای صادرات از این کشتی ها را پرداخت می کند، تجار این استان استفاده خوبی از این ظرفیت ندارند.
فلاح همچنین با قدردانی از همکاری بانک های مازندران برای تامین منابع مالی تجار خارجی این استان خواهان تداوم این همکاری ها برای گسترش صادرات غیر نفتی شد.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست مهمترین مشکل صادرات غیر نفتی این استان را بالا بودن قیمت تمام شده و کمبود منابع مالی برشمرد.
عبدالله مهاجر افزود : این مشکلات باعث شده تا تراز بازرگانی ما در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی داشته باشد.
وی افزود: در سال جاری 270 میلیون دلار کالا به وزن 600 هزار تن از مازندران به کشورهای خارجی صادر شده که این صادرات در مدت مشابه سال قبل 272 میلیون دلار بود.
وی میزان واردات کالا به مازندران را در این مدت 450 میلیون دلار به وزن یک میلیون و 300 هزار تن اعلام کرد.
در پایان این نشست از 21 صادرکننده برتراستان مازندران تجلیل شد.ک/2
6982/1899 / 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چگونه زمینه ظهور فراهم می شود؟