سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه «لوستر» شیک و مناسب انتخاب کنید؟


  X     

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.30 - 12:15

چگونه «لوستر» شیک و مناسب انتخاب کنید؟

برترین ها/ اگر قصد دارید بالای میز ناهارخوری لوستری آویزان کنید، فاصله لوستر از سقف سه متری باید حدود 5/68 تا 76 سانتی‌متر بالاتر از میز ناهارخوری باشد. برای سقف‌های بلندتر باید حدود 5/7 سانتی‌متر برای هر 30 سانتی‌متر در نظر بگیرید. آویزها را هم در فاصله 89 تا 102 سانتی‌متری از بالای سطح کانتر آشپزخانه نصب کنید. روی هم رفته فاصله لوستر از روی زمین نباید بیشتر از دو متر باشد.
جای لوستر همیشه وسط سقف نیست. این قاعده فقط در زمانی صادق است که بخواهیم در سالن پذیرایی یا نشیمن خانه از یک لوستر استفاده کنیم؛ آن وقت حتما لوستر در وسط طاق اتاق قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهیم در قسمتی خاص از خانه از دو لوستر یا حتی بیشتر استفاده کنیم، آن وقت دیگر باید قید مرکز را زد و به فکر لوسترهایی با فاصله مناسب از یکدیگر بود. البته در خانه‌هایی که شکل محیط خانه پر از پیچ و خم یا پخی‌های مختلف و تو در توست می‌توان از یک لوستر در وسط استفاده کرد و در باقی جاها دیوارکوب یا آباژورهایی هماهنگ با لوسترها به کار برد.
اگر نشیمن یا پذیرایی خانه‌تان مربع یا دایره شکل است برای این محیط بهتر است از یک لوستر در مرکز استفاده شود. اما اگر فضایی که در اختیار دارید باریک و بلند است، از دو لوستر یا حتی بیشتر استفاده کنید. اگر استفاده از دو لوستر را ترجیح نمی‌دهید، بهتر است از لوسترهایی که یک پایه مستطیل‌شکل ثابت دارند و چراغ‌ها به صورت رشته‌ای یا شاخه‌ای روی آن ردیف شده‌اند، استفاده کنید.
تغییر در رنگ لوسترها هم از آن کارهای تازه‌ای است که طراحان داخلی این روزها زیاد از آن استفاده می‌کنند. در این روش دو لوستر یک‌شکل انتخاب می‌شوند در حالی که رنگ‌هایی متفاوت با هم دارند. این رنگ‌ها یا می‌توانند متناسب با رنگ دکوراسیون خانه باشند یا رنگ‌هایی متفاوت از خانه اما مکمل همدیگر. این روش بیشتر در خانه‌های بزرگ که تغییر رنگ‌ها نمود بیشتری دارد، اجرا می‌شود.
اگر خانه‌ای دارید که سقف بلندی ندارد، بهتر است از لوستر بلند و آویز استفاده نکنید برای اینکه با این کار سقف خانه شما کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. در این صورت از مدل‌هایی که به شکل سقفی هستند، بهره بگیرید. شما این امکان را هم دارید که در کنار لوسترهای سقفی از دیوارکوب یا آباژوری که متناسب با سبک دکوراسیون شماست، استفاده کنید. تنها در اتاق ناهارخوری با وجود سقف کوتاه می‌توان از لوستر بلند و آویز‌دار در بالای میز استفاده کرد.
اگر اتاقی که قرار است برای آن لوستر تهیه کنید، زوایای زیادی دارد، بهتر است از یک لوستر گرد استفاده کنید. انتخاب یک لوستر ساده برای اتاق نشیمنی که دارای سقف گچبری و تزیینات زیاد است، ایده مناسب‌تری خواهد بود. هرقدر خانه ساده‌تر باشد می‌توان برای انتخاب لوستر دست و دلبازی بیشتری به خرج داد.
هرقدر دیوارها رنگی تیره‌تر داشته باشند، آن وقت شما به لوستری با روشنایی بیشتر یعنی شاخه‌های بیشتر نیاز دارید. خانه‌های روشن به لوسترهایی با درجه روشنایی کمتر نیاز دارند چراکه دیوارها نور اندکی جذب می‌کنند. در خانه‌هایی با دیوارهای روشن و سفید نزدیک به 80 درصد نور بازتاب دارد در حالی که در خانه‌هایی با دیوارها یا پرده‌های تیره‌رنگ فقط 12 درصد نور منعکس و بقیه جذب می‌شود.
اندازه لوستر را چطور تخمین بزنیم؟
مهم‌ترین فاکتور در انتخاب لوستر تعیین سایز مناسب آن برای محیط است. یادتان باشد اگر لوستری کوچک‌تر از اندازه مناسب انتخاب کنید در فضای شما گم می‌شود و اصلا به چشم نمی‌آید و اگر هم انتخاب شما بیش از حد بزرگ باشد، رسما تناسب خانه را از بین می‌برد و فضای نامتقارنی در خانه درست می‌کند. این وسط یک قانون مهم را هم از همان اول پیش خودتان یادآوری کنید؛ اینکه استایل و وزن بصری لوستر روی تعیین سایز مناسب تاثیر بسزایی دارد. لوستر با وزن بالای نوری کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسد در حالی که لوستر با نورهای کوچک (لامپ‌های کوچک) کمی بزرگ‌ترنشان داده می‌شود.
راه ساده برای تعیین سایز لوستر این است که طول و عرض اتاق را برحسب فوت - برای تبدیل متر به فوت، متر را در 3/3 ضرب کنید - با هم جمع کنید. این عدد قطر لوستر شما برحسب اینچ خواهد بود. برای مثال لوستر مناسب برای یک اتاق 4×3 مطابق زیر محاسبه می‌شود. (هر اینچ برابر 2. 54 سانتی‌متر است.)
انتخاب لوستر برای خانه کار ساده‌ای نیست
23. 1= (4+3) *3. 3 اینچ یعنی چیزی حدود 60 سانتی‌متر. درواقع در این اتاق 12 مترمربعی باید لوستری با قطر 60 سانتی‌متر نصب کرد.
بگذارید ما کمی در محاسبات کمک‌تان کنیم. اگر اتاق شما کوچک‌تر از 3×3 متر است، عرض لوستر باید بین 43 تا 50 سانتی‌متر باشد. اگر اتاق شما حدود 4×4 متر است، عرض لوستر باید حدود 60 تا 70 سانتی‌متر باشد و اگر اتاق شما حدود 5/4×5/4 متر است، عرض لوستر باید بین 65 تا 82 سانتی‌متر باشد. برای یک اتاق 4×6 متر هم لوستری با حداکثر قطر یک کتر لازم است.
در مورد ارتفاع لوستر هم باید بسیار مراقب باشید. ارتفاع ایده‌آل لوستر طبق محاسباتی ویژه تعیین می‌شود که برای سهولت کار شما، ما برای ارتفاع‌های معمول آن را حساب کرده‌ایم و تنها یک فرمول ساده در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافی است ارتفاع اتاق را به 4 یا 5 تقسیم کنید؛ مثلا اگر ارتفاع اتاق شما 3 متر است یک‌بار آن را به چهار تقسیم کنید و یک‌بار به پنج. عدد اول 75 سانتی‌متر است و عدد دوم 60 سانتی‌متر؛ یعنی ارتفاع ایده‌آل لوستر برای اتاق شما بین 60 تا 75 سانتی‌متر است؛ به همین راحتی!
اگر باز هم با وجود این اعداد و ارقام در نصب لوستر خانه دچار تردید شدید، اصلا خودتان را نگران نکنید. این روزها به مدد دنیای مجازی مشاوران آنلاین زیاد شده‌اند. کافی است به سایت www. lightology. com سری بزنید و در قسمت مخصوص لوسترهای خانه اعدادی را که از شما می‌خواهد وارد کنید. مشاور آنلاین از آن سر دنیا به شما می‌گوید لوسترتان را در چه ارتفاعی بزنید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
چگونه لوستر انتخاب کنیم