سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تویسرکان مستعد بهره وری از انواع گردشگری های رایج است


به گزارش ایرنا حبیب مومیوند پنج شنبه در نشست هم اندیشی با مدیر کل بهزیستی استان همدان افزود: تویسرکان به دلیل برخورداری از آب و هوا، طبیعت و اقلیم جذاب و دلپذیر می تواند در کنار گردشگری های طبیعت، مذهبی و تاریخی میزبان گردشگران در حوزه سالمندی نیز باشد.
وی اذعان کرد: تغییر رده سنی از جوانی به دوره سالمندی یک حقیقت انکار ناپذیر و اثر گذار در مدیریت جامعه است که باید برای جامعه هدف آن برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد.
مومیوند با اشاره به اینکه تویسرکان علاوه بر لزوم تدارک برنامه های ضروری برای رفاه سالمندان خود می تواند در قالب مرکز سالمندی و توانبخشی پذیرای دیگر سالمندان از مناطق مختلف کشور باشد اضافه کرد: این شهرستان باید از سطح بالای خدمات رفاهی، درمانی و توانبخشی و جاذبه های محیطی به گونه ای برخوردار باشد که خانواده ها ترجیح دهند سالمندان آنها در تویسرکان تحت مراقبت قرار گیرند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای ایجاد یک مرکز قابل قبول نگهداری و توانبخشی سالمندان در تویسرکان باید مقدمات قانونی و رسمی به صورت دقیق پیگیری شود اما در عین حال باید فعالیت های اجرایی در این بخش حتی به صورت موقتی هر چه زودتر آغاز شود.
محمد مهدی مفتح افزود: باید گزینه ها و ساختمان های مختلفی که برای تبدیل شدن به مرکز نگهداری از سالمندان در شهرستان معرفی شده اند از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند و از سوی دیگر به دنبال فراهم آوری یک مکان مطلوب و دائمی برای این مرکز بود.
مدیر کل بهزیستی استان همدان نیز در این نشست گفت: تویسرکان با برخورداری از آب و هوا و اقلیم مناسب می تواند مقصد گردشگران حوزه سلامت و نگهداری و مراقبت از سالمندان باشد.
اکبر سوری افزود: اکنون در شرایطی که برای هر فرد سالمند یارانه دولتی در نظر گرفته می شود باید حتی به صورت اجاره ای، یک مکان مناسب برای آغاز به کار مرکز نگهداری و مراقبت از سالمندان در تویسرکان در نظر گرفته شود.
به اعتقاد وی می توان برای راه اندازی مرکز مراقبت از سالمندان در تویسرکان از اماکن بدون استفاده دولتی که استانداردهای لازم را دارا هستند، بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: در مجوع دو میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار از محل مصوبات سفر معاون وزیر بهداشت به شهرستان تویسرکان اختصاص یافته که یک میلیارد و 660 میلیون ریال به بخش ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی، 470 میلیون ریال به مناسب سازی منازل 50 مدد جو و 600 میلیون ریال به افزایش تجهیزات توانبخشی شهرستان اختصاص داده شده و پنج نیروی انسانی جدید نیز به مجموعه بهزیستی شهرستان اضافه می شود.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.
7524/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها (مدیریت بهره وری فراگیر) مقدمه ای بر مدی