فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پیشکسوتان، ریشه‌ها و نسل جوان، شاخه‌های هنر ایران‌اند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نمایشگاه پیشگامان هنرهای تجسمی صبح امرزو در محل آرت‌سنتر 2 برگزار شد. در این نشست وحید ملک موسس آرت سنتر2 و امیر صادق تهرانی از هنرمندان صاحب اثر در این نمایشگاه، حضور داشتند.

در ابتدای این نشست وحید ملک گفت: زمانی که ما نگارخانه پاسارگاد را در سال 1375 تاسیس کردیم، فروش آثار هنرهای تجسمی چندان رونق نداشت. در آن زمان کارمان را با نمایشگاهی برای موسسه محک برگزار کردیم که کل فروشمان یک میلیون و 700 هزار تومان بود و با همین رقم تیتر یک روزنامه‌ها شدیم.

وی ادامه داد: در آن زمان رشته‌ای با عنوان گالری‌داری در ایران نداشتیم. اما من در این زمینه سعی کردم آموزش‌های لازم را ببینم. برای گالری داری باید با هنر، روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و بازاریابی آشنا بود.

ملک درباره برگزاری نمایشگاه پیشگامان هنرهای تجسمی گفت: پیش از این‌ ما نمایشگاه‌هایی با موضوع مروری بر آثار پیشگامان هنر ایران داشته‌ایم که البته بیشتر این نمایشگاه‌ها به صورت انفرادی بوده است. اما نمایشگاه پیش رو به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر کدام از این آثار به دلایلی ویژه انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه «پیشگامان هنرهای تجسمی» بزرگترین اثر پرویز تناولی رونمایی می‌شود. این اثر پیش‌تر از این در لندن رونمایی شده بود و آخرین بار نیز در نمایشگاه باغ هیچ در بوستون به نمایش درآمده است. اکنون و پس از یک سال تلاش فراوان توانسته‌ایم این اثر را به ایران بیاوریم.

ملک گفت: اثر تناولی را خریداری کرده‌ایم و قرار است این اثر برای نمایش دائمی در آرت‌سنتر2 قرار گیرد.

مدیر آرت‌سنتر اظهار کرد: در نمایشگاه «پیشگامان هنرهای تجسمی» تنها مجسمه پرویز کلانتری هم به نمایش در می‌آید. نام این اثر «گنبدهای کاه گِلی» است. کلانتری این اثر را در سال 1336 ساخته است. همچنین اثر دیگری از کلانتری با نام «تخته سیاه» هم در این نمایشگاه حضور دارد.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی با موزه هنرهای معاصر آبادان و اهواز داشته‌ایم تا این نمایشگاه را به این شهرها هم ببریم. با گالری‌های شیراز هم در ارتباطیم و به آنها مشاوره می‌دهیم؛ چرا که مسیر کنونی گالری‌های شیراز، همان مسیری است که ما 20 سال پیش گذرانده‌ایم و نمی‌خواهیم آنچه ما رفته‌ایم را تجربه کنند و تلاش می‌کنیم تا تجربه‌هایمان را در اختیارشان بگذاریم.

در بخش دیگری از این نشست امیر صادق تهرانی درباره اثر «ریشه‌ها و شاخته‌ها» گفت: پیشکسوتان ریشه‌ها و نسل بعد شاخه‌های هنر ایران هستند؛ همین مسئله ایده اصلی خلق این اثر است. وقتی طرح این کار به ذهنم رسید با نصراله افجه‌ای صحبت کردم و خوشبختانه ایشان موافقت کردند.

وی درباره سابقه خلق آثار مشترک میان هنرمندان جهان گفت: برای همگون شدن اثر من شیوه کارم را به شیوه کار استاد افجه‌ای نزدیک کردم. در گذشته دو هنرمند امریکایی و ژاپنی معروف با هم اثری مشترک داشته‌اند اما نمونه دیگری ندیده‌ام.

بخشی از آثار نمایشگاه پیشگامان هنر تجسمی ایران برای فروش و بخش دیگر قابل فروش نیست. در این نمایشگاه 23 اثر از 24 هنرمند به نمایش در می‌آید.این نمایشگاه در هفته‌های گذشته پیش‌نمایشی در آرت‌سنتر داشته و در آن رئیس کل موزه ماکسی رم، روئسای بزرگ موزه‌های دنیا و برخی از مجموعه‌داران از آن بازدید کردند.

این نمایشگاه تا 17 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار همه‌روزه از ساعت 12 تا 21 به نشانی بلوار اندرزگو شمالی، شماره 145، باغ انجمن خوشنویسان مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هنر ایران جوان