سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابومازن: همه کشورهای عربی و اسلامی «اسرائیل» را به رسمیت خواهند شناخت


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، محمود عباس شب گذشته در دیدار با یک گروه دروزی از ساکنان اراضی اشغالی سال 1948 در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که در متن طرح صلح عربی بر شناسایی اسرائیل و عادی سازی روابط با آن تاکید شده است و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند بنابر این چه چیزی مانع تحقق فوری صلح است؟ منتظر چه چیزی هستیم، اینکه خون بیشتری ریخته شود؟

وی با اشاره به اینکه ما خواهان ریخته شدن خون هیچ انسانی نیستیم بلکه به دنبال زندگی عادی و طبیعی هستیم، گفت: واجب است که سریعا برای برقراری صلح اقدام کنیم و به دنبال بهترین راه حل باشیم و دستیابی به آن نیز آسان است و اینکه فلسطینیان و اسرائیلی ها در کنار یکدیگر در صلح و ثبات زندگی کنند زیرا ما خواهان آن هستیم که فرزندان و نوادگان ما در کنار یکدیگر زندگی طبیعی داشته باشند.

ابومازن همچنین اظهار داشت که اگر صلح محقق شود، جنگ نیز به پایان می رسد و بهانه از همه کسانی که قضیه فلسطین را دستاویزی برای ارتکاب عملیات های تروریستی و قتل قرار داده اند، گرفته می شود.

وی افزود: ما مخالف یهودیان نیستیم بلکه با کسانیکه سرزمین ما را اشغال کرده اند، مخالف هستیم که باید از آن خارج شوند، این سیاست ماست و با یهودیان مشکلی نداریم.

پیش از این نیز محمود عباس در مصاحبه با شبکه دوم رژیم اسرائیل ضمن آمادگی برای دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاش کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین مدارس و کیف های مدرسه دانش آموزان را برای یافتن چاقو به منظور جلوگیری از عملیات آنها علیه (صهیونیستها) تفتیش می کند.

وی افزود: تنها از دانش آموزان یک مدرسه 70 عدد چاقو بدست آمده است.
عباس گفت: "نیروهای امنیتی ما وارد مدارس می شوند و کیف های دانش آموزان را برای اینکه ببیند آیا چاقو دارند یا نه، تفتیش می کنند. در یک مدرسه ما 70 دانش آموز دختر و پسر را دیدیم که چاقو داشتند و به آنها گفتیم که این کار اشتباه است. من نمی خواهم که تو کشته شوی و بمیری".

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین آمادگی خودش را برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و نشستن با وی بر سر میز مذاکره اعلام داشت و گفت که دست وی برای سازش همچنان به سمت نتانیاهو دراز است.

وی خواهان ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل شد.
عباس گفت که از این مسئله خجالت نمی کشد زیرا به زعم او گزینه جایگزین همان عدم احساس امنیت و نبود امید است.

وی در عین حال اذعان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین "در آستانه فروپاشی است".
شهروندان فلسطینی از چند ماه پیش انتفاضه قدس را در سراسر سرزمین فلسطین آغاز کرده اند که در جریان آن تاکنون صدها نفر شهید یا زخمی شده اند.

کرانه باختری رود اردن شاهد عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بوده است.

انتهای پیام/                                 


ویدیو مرتبط :
کشورهای عربی ایران و شیعه را دشمن میدانند نه اسرائیل را