سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تهیه اطلس محیط زیست زنجان یكی از الزام های این بخش است


جابر اعظمی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: زمانی موفق می شویم نژادهای مختلف حیوانات و گیاهان را در استان یا كشور علاوه بر حفظ، ارتقا دهیم كه مسئولان ما به درجه اهمیت این موضوع پی ببرند.
وی گفت: اگر این اطلس تهیه شود، برنامه ریزی های دولت جهت گسترش طرح های اقتصادی و جذب توریسم دقیق تر و كمترین ضربه به محیط زیست وارد می شود.
اعظمی به پتانسیل صنایع و معادن استان زنجان اشاره كرد و افزود: توسعه اقتصادی در دامن طبیعت فرصتی استثنایی برای رونق اقتصادی منطقه ای و كشوری است و اگر از راه های استاندارد خودش این كارها انجام نشود موجب نابودی محیط زیست و مانع گسترش آن می شود.
وی با تشریح روش های استاندارد گفت: راهكار اصلی، داشتن یك برنامه پایش منظم (اطلس) هم راستا با آخرین تغییرات علمی است كه برای كنترل و پایش آلودگی ها باید این برنامه وجود داشته باشد و استفاده از تكنولوژی روز دنیا برای استخراج مواد معدنی جهت تخریب كمتر محیط زیست ضروری است.
عضو مدعو گروه علوم و محیط زیست دانشگاه زنجان افزود: در اصل هرچه سرمایه گذاری بیشتری در بخش حفظ محیط زیست انجام شود به یقین سود بیشتری از هزینه كردهای درمانی عاید انسان ها می شود، چرا كه امروزه بسیاری از بیماری های جدید ناشی از تخریب محیط زیست است، به طور مثال سرطان دستگاه گوارش ناشی از مواد غذایی آلوده به آفت ها و سمومی هست كه انسان آن را برای سود بیشتر به طبیعت اضافه كرده است.
وی با تبیین ارزش های محیط زیست گفت: این ارزش ها را می توان به سه بخش علمی، گردشگری و اقتصادی تقسیم بندی كرد كه بخش اقتصادی ابتدایی ترین و كمترین ارزش را نسبت به دو ارزش دیگر دارد.
اعظمی با اشاره به اهمیت ارزش علمی محیط زیست گفت: انسان توانسته است اغلب بیماری ها را با استفاده از طبیعت درمان كند.
استادیار دانشگاه زنجان به اهمیت فرهنگ سازی برای استفاده از طبیعت و شناساندن ارزش های آن به جامعه تاكید كرد و افزود: اگر تك تك مردم از خدمات محیط زیست مثل استفاده از ارزش ادبی یا آموزش استفاده كنند و با آن آشنا باشند، آن زمان فرهنگ حفظ محیط زیست تبدیل به یك ارزش اجتماعی می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه زنجان، حسین عساكره از استادان دانشگاه زنجان نیز همكاری تنگاتنگ میان دانشگاه و دستگاه های دولتی را فرصتی برای حفظ محیط زیست دانست و گفت : باید از این ارتباط و همكاری طی سال های گذشته بهره برداری می شد كه مورد بی مهری مسئولان دولتی و دانشگاهی قرار گرفته است.
وی تاكید كرد: اگر مسئولان از فرصت ها به خوبی استفاده نكنند ممكن است مسایلی مانند محیط زیست كه تخریب آن جبران ناپذیر است در آینده نزدیك تبدیل به تهدید شوند.
عساكره افزود: پیشنهاد جامعه دانشگاهی به مسئولان دستگاه های دولتی این است كه برای اجرای پروژه هایی كه نیازمند تحقیق در رابطه با موضوع محیط زیست باشد، به حتم از محققان دانشگاهی در پروژه های خود استفاده كنند، تا از تخریب غیرعمدی طبیعت در دراز مدت جلوگیری شود.
3216/6085/1352

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محیط زیست و نمایشگاه بین المللی محیط زیست 1/3