تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان تا سال 96


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی گفت: اصلی ترین پروژه سفر رییس جمهور به استان شامل 4 بانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان با اعتبار 165 میلیارد تومان بوده که تا اوایل سال 96 شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه خواهیم بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، محمد حسین علی نیا در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های دهه فجر شهرستان بجنورد اظهار کرد: در ایام دهه فجر امسال 530 پروژه با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد تومان در تمام شهرستان‌ها به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد 260 پروژه با اعتبار 6.5 میلیارد تومان مربوط به حوزه دهیاری‌هاست.

وی ادامه داد: پنج برابر نسبت به هفت سال گذشته، افزایش اعتبارات در حوزه دهیاری‌ها را شاهد هستیم. از ابتدای تشکیل دولت یازدهم با رویکرد رفع محرومیت‌ها، 200 میلیارد تومان تاکنون به حوزه دهیاری‌های استان اعتبار تخصیص داده شده است.

علی نیا خاطرنشان کرد: 90 پروژه در شهرستان بجنورد با اعتبار 46 میلیارد تومان، امروز به بهره برداری رسید که از این تعداد 35 پروژه با اعتبار 2.4 میلیارد تومان سهم حوزه دهیاری‌های این شهرستان است.

وی اشاره‌ای به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان داشت و بیان کرد: در سفر رییس جمهور 26 پروژه با اعتبار 625 میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی جهت راه آهن نقاب، اسفراین، بجنورد و شیروان مصوب شد که اعتبارات آن در حال تزریق شدن است. همچنین ساخت بیمارستان‌های بجنورد و شیروان، فاز دوم پتروشیمی، حذف مدارس خشتی و گلی استان و آبرسانی به 12 مجتمع از دیگر پروژه‌های مهم در دست اقدام است که تا پایان دولت یازدهم شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: 50 درصد اعتبارات سفر رییس جمهور تاکنون تخصیص داده شده که از این رقم 44 درصد آن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان نیز اشاره‌ای داشت و گفت: 100 درصد اعتبارات سفر رهبری به استان تخصیص داده شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جنگل گلستان - آبشار