سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ حکایت جذاب و سالم عشق پسر شیعه به دختر سنی در کتابی خواندنی


معرفی کتاب/ حکایت جذاب و سالم عشق پسر شیعه به دختر سنی در کتابی خواندنیکتابستان/ این کتاب که یک رمان عاشقانه با تم مسائل اعتقادی و مذهبی است از زمان انتشار با استقبال مخاطبان، خاصه نوجوانان روبرو شده است. زبان استخوان دار، قلم توانمند نویسنده و موضوع جذاب آن وقتی با درونمایه اعتقادی رمان در می آمیزد، رویای نیمه شب را یک کتاب دوست داشتنی برای نوجوانان میکند.
رمان رویای نیمه شب نوشته مظفر سالاری که توسط نشر کتابستان روانه بازار شده است به چاپ دهم رسید.

این کتاب که یک رمان عاشقانه با تم مسائل اعتقادی و مذهبی است از زمان انتشار با استقبال مخاطبان، خاصه نوجوانان روبرو شده است. زبان استخوان دار، قلم توانمند نویسنده و موضوع جذاب آن وقتی با درونمایه اعتقادی رمان در می آمیزد، رویای نیمه شب را یک کتاب دوست داشتنی برای نوجوانان میکند.
این کتاب یک حکایت عاشقانه در یک بستر پاک و اخلاقی است و به روایت دلداگی پسری سنی مذهب به یک دختر شیعه پرداخته است.
هاشم، جوانی سنی مذهب است که در کودکی پدرش را از دست داده و مادرش نیز وی را رها کرده، توسط پدربزرگش تربیت شده و اکنون به جوانی رعنا بدل شده، شخصیت محوری «رویای نیمه شب» است. او که در کارگاه و فروشگاه زرگری ابونعیم (پدربزرگ هاشم) فن زرگری فراگرفته و مشغول است، روزی به خواست و اصرار وی از کارگاه به فروشگاه آمده تا در امر فروش به پدربزرگش کمک نماید. «از چند پله سنگی پایین رفتم. فقط همین و در کمتر از یک ماه ماجرایی را از سرگذراندم که زندگی‌ام را زیر و رو کرد.»
کتاب «رویای نیمه شب» که در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسیده است در بطن خود، حکایت تشرف ابوراجح حمامی به محضر نورانی امام زمان (عج) را شرح داده است. مظفر سالاری در این کتاب، مخاطب خود را غیر مستقیم با معارف شیعی همراه کرده و در آن کلاسِ امام زمان (عج) شناسی برپا نموده است.

مخاطب این کتاب علاوه بر اینکه یک داستان پرکشش عاشقانه را می‌خواند با یک قصه معارفی در دل داستان نیز روبرو است.
هاشم پس از اینکه ریحانه و مادرش از مغازه آن‌ها خرید کردند سکه‌هایی که از این دو گرفته بود را پیش خود نگه داشت. «سکه ها را در دست می‌فشردم. آن دو سکه شاید روزهایی را با او گذرانده بودند. باها لمسشان کرده بود. انگار هنوز گرمی دست‌هایش را در خود داشتند. سکه‌ها قلبی داشتند که می‌تپید…»

از جذابیت‌های داستان، تسلط نویسنده بر فنون نویسندگی است. او به خوبی نقاط عطف و گره گشایی‌های را در داستان قرار داده و با کش و قوس‌های دلنشین مخاطب را سطر به سطر جلو می‌برد تا به مقصود مورد نظر خود برساند.
در پاره‌ای از نقاط داستان ما شاهدیم که نویسنده با پایبندی به نظریه افلاطون مبنی بر «هدف هنر باید تعالی بخشیدن به روح بشر باشد» توانسته به منظور تعالی بخشیدن به روح مخاطب نوجوان و جوان وی را با معارف اصیل و ناب شیعی آشنا کند.
این رمان با استفاده از یک حکایت واقعی شکل گرفته و در کنار این قدرت تخیل نویسنده به کمک آمده تا با رمانی جذاب و زیبا روبرو شویم.

در این کتاب نحوه شخصیت‌پردازی‌ها به گونه‌ای است که خواننده خود را در جایگاه افراد درون داستان قرار خواهد داد. پندهای داستان، اتفافات، شجاعت‌های شخصیت هاشم و … همه مواردی است که خواننده با آن همذات‌پنداری نموده و سیر داستان را رها نخواهد کرد.


منبع: کتابستان


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب «حکایت زمستان» در نشست کتاب خوان استان زنجان