سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صربستان در انتظار ورود نخستین گروه 300 نفری گردشگران ایرانی


به گزارش ایرنا، ایران و صربستان به لحاظ فرهنگی و آداب و رسوم به هم نزدیک هستند و علاقه مندان به زبان و فرهنگ ایرانی در بین مردم صربستان بسیار هستند که گروههای گردشگری این امکان را برای آشنایی بیشتر دو کشور با امکانات یکدیگر جهت همکاری های تجاری و اقتصادی فراهم می کند.
در چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان که دسامبر سال گذشته در تهران برگزار شد، یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور در هشت بند و برای یک دوره پنج ساله توسط «مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و «راسیم لیاییچ» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان به امضا رسید.
هر چند گردشگران زیادی از صربستان از طریق آژانس های گردشگری مختلف یا توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد از نقاط مختلف تاریخی، فرهنگی و مراکز تفریحی ایران دیدن کرده اند ولی امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری های گردشگری فرصتی برای گسترش این همکاری ها است.
به دنبال تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و همچنین 'راسیم لیاییچ ' معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان، هفته جاری صربستان میزبان نخستین گروه گردشگران ایرانی متشکل از حدود 300 گردشگر خواهد بود.
این گروه با هواپیمای چارتر بصورت مستقیم از تهران به مقصد بلگراد حرکت کرده و از طرف نمایندگان وزارت گردشگری صربستان و همچنین سفارت کشورمان در بلگراد مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
وزارت گردشگری صربستان قرار است برای خیر مقدم به گردشگران ایرانی، مراسم ویژه ای را در بلگراد برگزار کند.
«راسیم لیاییچ» معاون نخست وزیر و وزیر گزدشگری صربستان در نشستی با «محمد جواد ایزدی» دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین یعقوب قاسمی مدیر آژانس مسافرتی «ایران مرکز» در 24 آذر امسال در بلگراد در مورد تورهای گردشگری بین ایران و صربستان گفت و گو و تبادل نظر کردند.
معاون نخست وزیر صربستان در آن نشست با اشاره به امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری های گردشگری با ایران در اجلاس کمیسیون مشترک در تهران گفته بود که اکنون تمام شرایط برای همکاری های گردشگری بین صربستان و ایران فراهم است.
وی گفته بود که گردشگران ایرانی می توانند مناظر گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی فراوانی را در صربستان بازدید کنند.
ایزدی نیز در این دیدار، امکانات فرهنگی و گردشگری دو کشور را گسترده خواند و با بیان اینکه همکاری های گردشگری در جهت منافع ایران و صربستان است، گفت که گردشگران ایرانی و صربستانی می توانند از آثار تاریخی، فرهنگی و تاریخی دو کشور دیدن کنند.
قاسمی نیز در این دیدار که در دفتر معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری صربستان در بلگراد برگزار شد، از نخستین گروه گردشگری ایران به صربستان در مارس جاری میلادی خبر داده بود.
وی افزود: چنانچه خط چارتر هوایی بین تهران و بلگراد به طور مستمر برقرار شود، بین ماه های ژوئن تا سپتامبر سال 2016 گروه های گردشگری از ایران به طور منظم به صربستان سفر خواهند داشت.
قاسمی همچنین در این دیدار، صربستان را نقطه مرکزی برای سفر گردشگران ایرانی در اروپای شرقی اروپا دانست.
سازمان هوایی مسافرتی صربستان نیز در رابطه با سفر گروهی متشکل از حدود 300 گردشگر ایرانی به صربستان اعلام کرد که این سازمان هوایی مجوز نشست هواپیمای چارتر از شرکت هواپیمایی ایران قشم را صادر کرده که قرار است 17 مارس ( پنجشنبه 27 اسفند) در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد فرود آید.
فرود نخستین هواپیمای شرکت هوایی ایرانی در فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد می تواند شروعی برای برقراری مستمر خط هوایی مستقیم بین بلگراد و تهران باشد که صربستان و ایران در تلاش برای عملی شدن این اقدام هستند.
صربستان و ایران در زمینه های مختلف از جمله، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی همکاری خوبی دارند و لغو تحریم ها پس از اجرایی شدن برجام این فرصت را برای گسترش همکاری های دو جانبه بوجود آورده و سفر مقامات بلند دو کشور در سال گذشته میلادی به تهران و بلگراد تاییدی بر این امر است.
اروپام**436**1572

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جنوب ایران در انتظار گردشگران