سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو پارلمان عراق: حضور ترکیه در شمال عراق زمینه ساز ورود نیروهای سعودی است


'حاکم الزاملی' جمعه شب در یک گفت وگو تلویزیونی گفت که ورود جدید یک گروه از نظامیان ترکیه به خاک عراق در شمال این کشور در راستای واکنش سنجی بغداد به منظور زمینه سازی برای ورود تعداد بیشتری از نظامیان ترکیه و همچنین نیروهای نظامی عربستان سعودی صورت گرفته است.
برخی از سناتورهای آمریکایی اخیرا از ضرورت به کارگیری نیروهای زمینی مشترک عربی و اسلامی برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه علیه تشکیلات تروریستی داعش را مطرح کرده بودند و اعتقاد کارشناسان عراقی این است که ورود نظامیان ترکیه به منظور عملی کردن این پروژه جدید محور ائتلاف آمریکایی است.
سناتور 'جان مک کین' و 'لیندسی آبراهام' در سفری به عراق در هفته گذشته ، این طرح جدید را مطرح کردند که با واکنش تند دولت و سیاسیون و نمایندگان پارلمان ملی این کشور مواجه شد.
از جمله افرادی که به این پروژه جدید واکنش نشان داده است ، حاکم الزاملی است که آن را در ادامه طرح های تجزیه طلبانه محور آمریکایی در منطقه ذکر کرده است.
برخی کارشناسان سفر اخیر مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق به عربستان سعودی را در هفته گذشته در راستای طرح جدید تجزیه عراق دانستند و معتقدند که بارزانی امیدوار است از این گذر، بتواند استقلال اقلیم کردستان و همچنین تثبیت حضور خود در ریاست اقلیم کردستان عراق را تحقق بخشد.
هنوز در خصوص تعداد نیروهای ورودی ترکیه به شمال عراق اختلاف نظر وجود دارد، زیرا یک گروه مسلح عرب سنی در شمال عراق تعداد نیروهای نظامی را سه گروه نظامی، اما دولت عراق یک گروه و حاکم الزاملی در اظهارات جدید خود آن را یک گردان کامل به همراه 12 تانک و خودروهای منفجر کننده مین یاد کرده و گفته است که با موافقت نیروهای پیشمرگ و ریاست اقلیم کردستان وارد شمال عراق شده اند.
از طرفی الزاملی تعداد نیروهای نظامی امریکا را 16 هزار نفر شامل سرباز و افسر عالی رتبه ذکر کرده است در حالی که پیشتر دولت عراق تعداد این نیروها را 6 هزار نفر ذکر کرده بود که به ادعای دولت بغداد بیشتر مسوولیت آموزش نظامی نیروهای عراقی را برعهده دارند.
دولت بغداد گفته بود که نیروهای آمریکایی اغلب در پایگاه نظامی 'عین الاسد' در استان الانبار مستقر هستند اما رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان ملی عراق گفته است که یکصد تن از نیروها در گذرگاه 'الیعربیه' در شمال موصل (در خاک سوریه) و مابقی در پایگاه های نظامی عین الاسد ، 'بلد' و سفارتخانه آمریکا در بغداد مستقر هستند.
الزاملی گفته است که تعدادی از فرماندهان و افسران این نیروها ارتباط تنگاتنگ بی سیمی با خلبانان هواپیماهای ائتلاف بین المللی بویژه خلبانان سعودی وبحرینی و قطری دارند و از طریق آنها، عناصر تروریستی داعش را به مناطق امن خارج از تیررس نیروهای عراقی هدایت می کنند.
ورود این تعداد از نیروهای نظامی آمریکا و همچنین نیروهای نظامی ترکیه و احتمالا در آینده تعدادی از نیروهای نظامی سعودی و دیگر کشورهای عربی کارشناسان عراقی را نسبت به سرنوشت آینده عراق نگران کرده است.
خاورم *1*353*1770**1566

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استقرار نیروهای ترکیه در خاک عراق