سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استقرار 40 گروه کمکی پلیس راه در جاده های استان ایلام


سردار موسی امیری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در مرز مهران افزود: گروههای کمکی پلیس راه با استقرار در مسیرهای ارتباطی استان ایلام بر رفت و آمد خودروهای عمومی و شخصی زائران عتبات عالیات تا رسیدن به شهر مرزی مهران نظارت کامل دارند.
وی ادامه داد: همچنین عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی متشکل از گشتهای خودرویی، موتوری و نیروی انسانی در مبادی و معابر شهری مهران مستقر شده و نظم و کنترل و ساماندهی ترافیک در این شهر را بر عهده گرفته اند.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: کار اجرایی پلیس راهور در استانهای ایلام و خوزستان از امروز آغاز شده تا برنامه های حوزه ترافیکی قرارگاه اربعین را بطور جدی دنبال و اجرایی کنند.
وی افزود: مهمترین وظیفه پلیس راهور به ویژه عوامل پلیس راه در استانهای ایلام و خوزستان نظارت بر رفت و آمد خودروها به سمت مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه است تا زائران در نهایت امنیت و نظم به سلامت به مرزها برسند.
سردار امیری ادامه داد: ایمنی سفر مهمترین اولویت پلیس راهور در ایام منتهی به اربعین حسینی است و همه تلاش و توان خود را بکار گرفته تا ضمن برخورد با خودروهای متخلف و حادثه ساز، شرایط را برای حرکت آسان و در کمال نظم در جاده های منتهی به مرزها فراهم آورد.
وی گفت: حوزه فعالیت قرارگاه ترافیکی اربعین در سه بخش استانهای درگیری شامل ایلام و خوزستان، استانهای مسیر شامل کرمانشاه، مرکز، لرستان و همدان است و سایر استانهای کشور نیز در قالب استانهای معین برنامه ریزی شده اند.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: با استقرار گروههای کمکی و بکارگیری نیروهای پلیس راهور و راه در این استانها تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا زائران از مبدا تا مقصد سفری ایمن داشته باشند.
وی در ادامه مهمترین مشکل حوزه ترافیکی استان ایلام در اربعین سال گذشته را کم عرض بودن جاده اصلی ایلام - مهران ذکر و بیان کرد: این موضوع باعث شد تا 38 درصد تصادفات رانندگی در این مسیر بخاطر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ باشد.
سردار امیری گفت: به رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی که به مقصد شهرهای مرزی دو استان ایلام و خوزستان حرکت می کنند توصیه می شود از انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز که برابر است با تصادف رخ به رخ، خودداری کنند.
وی افزود: زائران باید در زمینه سرعت غیرمجاز دقت کنند، در چند روز گذشته هیچگونه حادثه خاصی در محورهای منتهی به مرز نداشته ایم لذا به ماموران راهنمایی و رانندگی تاکید شده با نهایت احترام و ادب در خصوص اعمال قانون با زائران برخورد کنند چون بی احترامی و تخطی از قانون پذیرفته نخواهد شد.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: اگر جاده ایلام - مهران در آینده چهار بانده و جدا کننده وسط در این مسیر تعیین شود بطور حتم بخش زیادی از دغدغه ها در خصوص ایمنی رفت و آمد خودروهای زائران برطرف می شود.
ایام اربعین سال گذشته افزون بر دو میلیون زائر از ایران به عتبات عالیات مشرف و از این تعداد یک میلیون 700 هزار نفر از مرز مهران وارد خاک عراق شدند.
ﺷﻬﺮ مهران مرکز شهرستانی به همین نام در 100 کیلومتری جنوب غربی ایلام واقع شده و از غرب با عراق هم مرز است.
این شهر در فاصله ۱۵۷ کیلومتری بغداد و ۲۹۰ کیلومتری کربلا قرار دارد.
3032/9002/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
40-ترسیمات کمکی در solidworks