سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ رمان «سپیدتر از استخوان» راهی بازار نشر شد


پیشخوان/ رمان «سپیدتر از استخوان» راهی بازار نشر شدکتاب نیوز/ رمان «سپیدتر از استخوان» نوشته حسین سناپور توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.
رمان «سپیدتر از استخوان» نوشته حسین سناپور به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب پیش از عید به چاپ رسید و به بهانه چاپ آن مراسم دیداری و گفتگویی با نویسنده اش در کتابفروشی نشر چشمه برگزار شد و حالا عرضه آن در بازار نشر آغاز شده است.
پیش از این، کتاب‌های «دود»، «نیمه‌ غایب»، «لب بر تیغ»، «ویران می‌آیی»، «شمایل تاریک کاخ‌ها» و «سمت تاریک کلمات» از سناپور توسط این ناشر به چاپ رسیده است. به تازگی مجموعه‌شعر «مهلکه» نیز از این نویسنده و شاعر توسط همین ناشر چاپ شده است. «سپیدتر از استخوان» دویست و پنجاهمین عنوان از مجموعه «داستان فارسی» است که چشمه چاپ می‌کند.
اتفاقات این رمان که از شروع تا پایان، در محیط بیمارستان رخ می‌دهد، داستان کشمکش‌های درونی یک پزشک میانسال با تنهایی است.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:
از لابه لای عفونت‌های نادیده توی راهرو می روم و هر کدام شان تا رد می‌شوم، دوباره سر بر می دارند و وول می‌خورند. میکروب های روی دیوار که چشم دارند، و دهان‌های گشادی به اندازه تمام تن شان. مدام می خندند به بیهوده رفتن و آمدمان. می دانند آخر کارشان را می کنند. یک روز یا ماه، دیرتر یا زودتر. می خورندمان. مثل شان می‌شویم و دیگران را می خوریم. تا آخر همه مان شکلِ این ها شویم. دهان، فقط دهان، که عفونت می خورد و پس می دهد. پیش از آن که بشویم تمام دهان، باید کاری بکنیم. مثلِ سوفیا. مثل همین دختره، ماه رخ، که حالا دراز کشیده توی کف، دراز کشیده توی خیال خودش. که می داند زنده‌گی همان چیزی نیست که این پرستار خیال می‌کند. خیال‌های دیگری دارد. زیبایی را حتم می شناسد. از کجا؟ شاید از آن چشم های درشت و مژه های زیباش. زیباتر از ناامیدی اش. زیباتر از پریدنِ کوتاهش حتا. این بار. بار بعد چه می کند؟

این کتاب با 116 صفحه، شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 85 هزار ریال منتشر شده است.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: کتاب نیوز


ویدیو مرتبط :
رمان های عاشقانه 1 در کافه بازار