آغاز ثبت‌نام اتباع خارجی سمنان برای استفاده از خدمات بیمه سلامت


مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از آغاز ثبت‌نام اتباع خارجی استان به منظور بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت خبر داد.

علیرضا اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، از معضل درمان اتباع خارجی به عنوان یک مشکل جدی در استان یاد کرد و اظهار کرد: خوشبختانه دولت با اجرایی کردن این طرح انسان دوستانه، این معضل را برای همیشه رفع کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته خیلی از بیماران اتباع به علت ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها در بیمارستان‌ها به مشکل برمی خوردند، افزود: عملا یک سالی بود که درمان اتباع بدون متولی مانده بود و از این رو برخی اتباع، خدمات درمانی دریافت و برخی نیز دریافت نمی‌کردند اما خوشبختانه با این طرح همه اتباع و به خصوص افراد نیازمند می‌توانند از خدمات درمانی مناسب برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: در این طرح، تمامی پناهندگان و اتباع افغانستان، عراق و دیگر اتباع دارای کارت آمایش و یا هویت معتبر می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند ‌شوند.

اعرابی با بیان اینکه اتباع خارجی مقیم این استان می‌توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه و ثبت نام کنند، افزود: ارایه کارت آمایش و یا هویت معتبر با معرفی نامه از سوی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی، رسید بانکی پرداخت مبلغ مورد نظر، یک قطعه عکس و ارائه گواهی از پزشک معرفی شده توسط بیمه سلامت برای ثبت نام ضروری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح اتباع به سه گروه تقسیم شده‌اند، اضافه کرد: براساس این تقسیم بندی که توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان انجام شده، اتباع و مهاجرین خارجی به سه گروه بیماران خاص، اقشار آسیب‌پذیر و اقشار غیرآسیب پذیر تقسیم شدند.

وی از ارایه خدمات رایگان به بیماران خاص خبر داد و تصریح کرد: ثبت نام بیمه سلامت ویژه «بیماران خاص» شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام.اس رایگان است و از پرداخت هزینه‌های درمانی معاف هستند. اقشار آسیب‌پذیر نیز تنها 20 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند. اقشار آسیب پذیر با تخفیف ویژه و با پرداخت 28 هزار تومان از این خدمات برخوردار می‌شوند.

اعرابی گفت: اتباع خارجی غیرآسیب پذیر نیز با پرداخت 97 هزار تومان دفترچه بیمه، دریافت و از خدمات بستری بیمارستان‌ها بهره‌مند می‌شوند. گروه های آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی و طرف قرارداد از بسته بیمه پایه خدمات بستری و بستری موقت بهره مند شوند. سهم سازمان از هزینه بستری این بیماران 90 درصد و برای خدمات بستری موقت 70 درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از وجود بیش از 16 هزار تبعه خارجی در استان خبر داد و افزود: تمامی این افراد چنانچه تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نباشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان در این طرح ثبت نام کنند. دفترچه و کارت درمانی صادر شده برای اتباع 6 ماه اعتبار دارد و بعد از این مدت نیز تمدید خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ثبت نام بیمه سلامت و اشکالات موجود در سیستم