آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



سفره آرایی/ چگونه حلوا را تزئین کنیم


سفره آرایی/ چگونه حلوا را تزئین کنیمچگونه/ پخت حلوا در خانه و پذیرایی در مراسم عزاداری و یا خیرات حلوا با وجود انواع مواد خوراکی بسته بندی شده و آماده و انواع شیرینی های قنادی ها هنوز هم لطف دیگری دارد. اگر شما هم علاقه دارید خودتان حلوا پخته و از دست پخت خودتان، استفاده کنید سعی داریم در این چگونه ایده هایی برای اینکه ظاهر بهتری به حلوایتان بدهید در اختیارتان بگذاریم.
1
- برای تزئین حلوایی که در دیس یا بشقاب ریخته اید می توانید طرح دلخواهتان را در نظر بگیرید و آن را روی یک کاغذ یا نایلون تمیز بکشید و طرح را درآورید. طرح را روی حلوایی که صاف کرده اید قرار دهید و با پودر پسته، نارگیل، گردو ویا ترافل های رنگی و… طرح را روی حلوا پیاده کنید.
– به کمک قاشق و هنر دست نیز می توانید طرح هایی را روی حلوا ایجاد کنید.
– می توانید از قیف و انواع سرماسوره های شیرینی پزی برای درآوردن حلوا به اشکال مختلف استفاده کنید
2
درست کردن حلوا به شکل لقمه ای برای اینکه هر فرد بتواند به راحتی یک لقمه بردارد؛ برای مراسم شلوغ و مخصوصا در مسجد و خانه که احتمال ریختن آن روی فرش و زمین زیاد است می تواند کمک زیادی به تمیز ماندن این مکان ها بکند.
حلوا را به شکل استوانه های کم قطری درآورید و بعد از خنک شدن برش بزنید و تزئین کنید.

3
از نان های شیرینی میشکا (ویفری) استفاده کنید. حلوای داغ را روی نانی که روی یک پلاستیک گذاشته اید بمالید و به کمک نایلون نان را رول کنید. رول را در یخچال قرار دهید و بعد از اینکه کاملا سرد شد با چاقو برش بزنید.
4
روی نان ویفری حلوای داغ را کاملا پخش کنید و نان دیگری روی آن بگذارید و کمی فشار دهید تا نان و حلوا به هم بچسبند سپس لایه دیگری حلوا روی نان بمالید و نان دیگری قرار دهید و سپس لایه سوم حلوا و نان. بعد از اینکه حلوا در یخچال خنک شد آن را به شکل دلخواه (لوزی، مربع یا مستطیل) برش بزنید.
5
حلوا را روی نایلونی پهن کنید و روی آن را با پودر نارگیل، پسته، بادام، گردو یا کنجد بپوشانید و بعد از رول کردن و خنک شدن در یخچال؛ برش بزنید.
6
– به کمک سرماسوره شکوفه یا ساده، حلوا را در کپسول هایی که آماده کرده اید بریزید و روی آن ها را تزئین کنید.
– اگر قیف و سرماسوره در اختیار ندارید از یک کیسه فریزر استفاده کنید. حلوا را در کیسه بریزید و گوشه ای از آن را سوراخ کنید و به کمک آن حلوا را در کپسول ها بریزید.
– می توانید گلوله های حلوا را در کنجد، پودر بادام، گردو، پسته یا نارگیل بغلتانید و در کپسول های شیرینی سرو کنید.





منبع: چگونه


ویدیو مرتبط :
آموزش سفره آرایی و تزئین غذا