میزبانی تالاب کانی برازان مهاباد از پرندگان مهاجر


رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد از حضور بیش از 30 هزار قطعه انواع گونه‌های پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی کانی برازان خبر داد.

«کامران حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی گفت: با افزایش تدریجی دمای هوا در مناطق جنوبی و آغاز فصل گرما و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، نخستین دسته‌های پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی طی روزهای اخیر وارد تالاب کانی برازان مهاباد شدند.

وی اظهار کرد: این پرندگان که در دسته‌های چند هزار تایی وارد این تالاب می‌شوند شامل غاز خاکستری، گیلار، خوتکا، خوتکا ابروسفید، چنگر، کاکایی سرسیاه وارمنی، گیلانشاه دم سیاه، فیلوش، آووست، خروس کولی، حواصیل، تنجه و انواع مرغابی و اردک از جمله اردک سرسبز، ارده‌ای، تاجدار، سرحنایی و بلوطی، انواع آبچیلک، کشیم کوچک و بزرگ، چوبپا هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از جنوب به شمال اروپا مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس برخی از آن‌ها کوچ خود را به مناطق شمالی تر ادامه می‌دهند و برخی دیگر در همین تالاب شروع به لانه‌سازی و جوجه‌آوری می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد افزود: این تالاب به‌علت وضعیت و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل شده که هر سال پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی از اهالی روستاهای هم‌جوار تالاب شهرستان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت‌طلب در شکار گونه‌های باارزش جانوری مراتب را به اداره محیط‌زیست و محیط‌بانان این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تالاب کانی برازان مهاباد