سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه نبرد تپه‌ها در حومه لاذقیه و پیشروی در جبل الترکمان


خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی، قله کوه النوبه و رویسه الدیبات در حومه شمالی لاذقیه را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی که نقاطی را در عمق مناطق تحت سیطره خود از دست دادند، بازپس گرفتند.

از سوی دیگر درگیری‌های شدید در جبل الاکراد در حومه لاذقیه با پوشش هوایی روسیه در سایه پیشروی نیروهای زمینی ارتش سوریه و فرار شماری از تروریست‌ها به سمت مرزهای ترکیه ادامه دارد.

یک کارشناس نظامی سوری به خبرنگار تسنیم گفت سیطره ارتش سوریه بر جبل الترکمان، زمینه بازپس‌گیری چهار روستا را که همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی مسلح است، تسهیل خواهد کرد و همچنین سبب قطع ارتباط آنها با ترکیه خواهد شد.

این کارشناس افزود ارتفاعات جبلی عطیره، زاهیه و التله الفرنسیه در نزدیکی منطقه زاهیه و کسب به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است که این تپه‌ها تکیه‌گاه ارتش سوریه در شمال غربی لاذقیه به شمار می‌رود.

کارشناس نظامی سوری اهمیت این مناطق را از این نظر می‌داند که سبب فشار بیشتر بر تروریست‌های مستقر در منطقه کسب خواهد شد و آنها زیر آتش سنگین ارتش قرار خواهند گرفت و خطوط کمک‌رسانی به آنها بین الجبل الاخضر و کسب در مرزهای ترکیه قطع خواهد شد و هنگامی که ارتش تمام واحدهایش را تثبیت کند، در آن هنگام می‌توان گفت که گذرگاه‌های تروریست‌ها از ترکیه را قطع خواهد کرد، چرا که تروریست‌های خارجی از این مناطق بهره می‌گیرند، زیرا تنها راه‌های اساسی ارتباطی آنها با ترکیه به شمار می‌رود.

خبرنگار تسنیم به مجموعه‌ای از تصاویر از درون مراکز تروریست‌ها در جبل الترکمان پس از آزادی آن به دست نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه دست یافته است.

جبل(کوه) النوبه واقع در حومه لاذقیه که صبح امروز به کنترل ارتش سوریه درآمد، خط دفاعی نخست از شهرک سلمی به عنوان بزرگترین مراکز تجمع گروه‌های تروریستی از سمت جنوب غربی و برج القصب از سمت شرقی به شمار می‌آید و در پشت آن، تعداد زیادی شهرک و راه‌های امدادرسانی در عمق جبهه حومه لاذقیه قرار دارد و همچنین بر جاده قدیمی حلب مشرف است و به مثابه دژ گروه‌های تکفیری در جبل الترکمان در مرزهای سوریه و ترکیه به شمار می‌رود. ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان تلاش می‌کنند بر بخش‌های وسیعی از حومه شمالی لاذقیه مسلط شوند، چرا که آن را حلقه وصل با استان ادلب می‌دانند که تحت سیطره تکفیری‌هاست و علاوه بر آن باید به تماس مستقیم با مرزهای ترکیه اشاره کرد.

ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست‌ها در شمال ربیعه بین تپه البیضا و تپه شحروره تا تپه عین الحیاه را به شدت گلوله باران می‌کند.

منابع میدانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سوریه تاکید کردند میزان تلفات گروه‌های تروریستی در نبردهای این مناطق به بیش از 60 کشته رسیده است. چهار نیروی ارتش سوریه هم در این درگیری‌ها کشته و شماری مجروح شدند.انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آزادسازی جبل الفرک و پیشروی های ارتش سوریه در لاذقیه