وحید امیری: صعود در دست خودمان است


بال چپ تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که صعود تیم ملی به جام جهانی در دست خودمان است. وی همچنین از عدم هم‌گروهی با تیم‌های عربستان و امارات که مشکلات سیاسی با تیم ایران دارند ابراز رضایت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارتباط با قرعه‌کشی رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی که منجر به هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه شد، اظهار کرد: نباید هیچ حریفی را در این مرحله از رقابت‌ها دست کم بگیریم. هر تیمی که توانسته به این مرحله صعود کند قطعا تیم خوبی بوده که پتانسیل‌های لازم برای صعود به جام جهانی را داراست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قیاسی بین تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کره جنوبی انجام دهیم باید بگویم در چند سال اخیر تیم ملی کره بازی‌های مختلفی را انجام داده‌ایم و توانسته‌ایم این تیم را شکست دهیم.

بال چپ تیم ملی فوتبال ایران در ارتباط با تیم ملی فوتبال ازبکستان نیز، عنوان کرد: آخرین باخت تیم ملی فوتبال ایران در آسیا حدود سه سال پیش با تیم ملی فوتبال ازبکستان در ورزشگاه آزادی بود که این دیدار از سری رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل بود، اما پس از آن دو بازی دیگر با این تیم انجام دادیم که در هر دو بازی پیروزی از میدان خارج شدیم.

امیری همچنین در مورد تیم‌های قطر و چین، خاطرنشان کرد: قطر در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده و چینی‌ها نیز شرایط مشابهی دارند. بازی آنها را در جام ملت‌های آسیا دیده‌ایم. آنها تیم خوبی هستند که فوتبالیست‌های بزرگی را با هزینه‌های گزاف به لیگ چین تزریق کردند. در مجموع چینی‌ها و قطری‌ها طی چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته‌اند.

وی در مورد سوریه به عنوان آخرین تیم گروه A‌ رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه که هم گروه با تیم ملی فوتبال ایران شده نیز، عنوان کرد: هر چند سوریه با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است اما فوتبال آنها از نظر فیزیکی فوتبال قدرتمندی است و نباید تیم ملی این کشور را دست کم بگیریم.

بال چپ تیم ملی فوتبال ایران همچنین در پاسخ به اینکه عدم هم‌گروهی ایران با تیم‌های ملی فوتبال عربستان و امارات که از نظر سیاسی با ما مشکلاتی دارند را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: تا جایی که به خاطر دارم همواره مشکلاتی بین فوتبال ایران و عربستان وجود داشته هر چند که این مشکلات از جانب ما نبوده و تنش‌آفرینی‌ها را سعودی‌ها انجام داده‌اند بنابراین حساسیت‌های غیرورزشی بر فوتبال دو کشور تاثیر گذاشته است. اماراتی‌ها نیز در چند سال اخیر روند عربستانی‌ها را در پیش‌ گرفتند. هر چند آنها از قدرت‌های نوظهور آسیا هستند و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری زیادی انجام دادند.

امیری افزود: همین که با تیم‌هایی هم گروه نشده‌ایم که از نظر سیاسی با آنها مشکل داریم به نظر شرایط‌مان را بهتر می‌کند و اتفاقی مثبت است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به استعفای کی‌روش شرایط ادامه همکاری او را در تیم ملی چگونه ارزیابی می‌کنی، تصریح کرد: در حال حاضر شرایطی داریم که نباید بگذاریم کی‌روش از تیم ملی برود. او فردی است که طی چند سال گذشته با وجهه‌ای که به تیم ملی فوتبال ایران داده است، با جوانگرایی و نیز تلاش بازیکنان سه سال مداوم در رنکینگ اول فیفا در میان تیم‌های آسیایی هستیم بنابراین نباید در این برهه از زمان او را به راحتی از دست دهیم.

بال چپ تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه تمامی دغدغه کی‌روش به زمین چمن و امکانات باز می‌گردد، گفت: علت دغدغه کی‌روش انتظارات مردم است و این انتظارات تنها با نتیجه گرفتن و صعود تیم ملی به جام جهانی فراهم می‌شود. او امکانات را می‌خواهد تا بتواند کار تیم ملی را راحت کند و انتظاراتی که مردم از او به عنوان سرمربی تیم ملی دارد برآورده سازد. از تمامی مسئولین درخواست می‌کنم که در برهه زمانی کنونی که قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی انجام شده از هیچ تلاشی دریغ نکنند و امکانات لازم را برای تیم ملی فراهم سازند تا منجر به سربلندی کشورمان شود.


ویدیو مرتبط :
براوو امیری! گلزنی وحید امیری به کلودیو براوو