سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



«حریم ریحانه»؛ اولین و تنها دایره‌المعارف در زمینه پوشش و عفاف


«حریم ریحانه»؛ اولین و تنها دایره‌المعارف در زمینه پوشش و عفافمهرخانه/ «حریم ریحانه» اولین و تنها دایره المعارف در زمینه پوشش و عفاف است که با نگاهی جامع ( درون دینی و برون دینی ) به بررسی موضوع پوشش و عفاف پرداخته است . این کتاب حاصل ۶ سال پژوهش و تحقیق است که به کوشش تیم پژوهشی مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر، گرد آوری شده و اکنون با تیراژ «۹۱۵۰۰» به چاپ بیست وهفتم رسیده است.
” حریم ریحانه ” اولین و تنها دایره المعارف در زمینه پوشش و عفاف است که با نگاهی جامع ( درون دینی و برون دینی ) به بررسی موضوع پوشش و عفاف پرداخته است .

به نقل از مجله فرهنگی هفت‌راه، تیراژ کتاب «حریم ریحانه» با رسیدن به چاپ بیست و هفتم از ۹۰ هزار نسخه گذشت.

«حریم ریحانه» اولین و تنها دایره المعارف در زمینه پوشش و عفاف است که با نگاهی جامع ( درون دینی و برون دینی ) به بررسی موضوع پوشش و عفاف پرداخته است . این کتاب حاصل ۶ سال پژوهش و تحقیق است که به کوشش تیم پژوهشی مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر، گرد آوری شده و اکنون با تیراژ «۹۱۵۰۰» به چاپ بیست وهفتم رسیده است.

کتاب حریم ریحانه، یک مرجع کامل در زمینه پوشش و عفاف بوده که در آن، تاریخچه پوشش در ایران و جهان و همچنین در ادیان مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و قابل استفاده برای اساتید دانشگاه ها و تمامی علاقمندان به حوزه ی حجاب می باشد . این کتاب قصد دارد با نگاهی درون دینی و برون دینی ، شناخت بهتر و عمیق تری را در زمینه حجاب برای خواننده ایجاد کند.

همچنین با استناد به روایات معصومین علیهم السلام و اسناد تاریخی، سیمای واقعی حجاب را نمایان کرده و با دلایل منطقی و عقلانی به رفع شبهات آن می پردازد. سرفصل های این کتاب عبارتند از:

تاریخچه پوشش و عفاف در کشورهای جهان (بررسی پوشش از تمدن های باستانی تا اواخر قرن ۱۹ میلادی)؛ تاریخچه پوشش و عفاف در دوره های مختلف ایران (از پیش از پارسیان تا پایان دوره قاجار)؛ پوشش و عفاف در کلام فیلسوفان ، سیاستمداران ، هنرمندان ، نویسندگان ، شعرا و مشاهیر ایران و جهان؛ پوشش و عفاف در ادیان و مذاهب (اسلام ، مسیح، یهود، زرتشت)؛ سیمای عفاف در قرآن کریم؛ حجاب و عفاف در احادیث و روایات معصومین علیهم السلام ؛ شبهات حجاب ( بررسی ۱۴ شبهه پیرامون حجاب و پاسخ به آن ها )؛ خون نوشته ها؛ حجاب از زبان علم (بررسی پوشش و عفاف از منظر علوم فیزیولوژی ، ارتباطات ، روانشناسی و …) و آمار ؛ به خاطر حجاب ( مقاومت و ایستادگی زنان کشورهای مختلف برای حجاب)

صفحه آرایی جذاب و متفاوت کتاب ، استفاده از تصاویر مستند تاریخی، ارجاعات فراوان به منابع پژوهشی، تناسب قطع کتاب با نحوه ارائه مطالب و مهم تر از همه ، نگاهی جامع و گفتمان سازی ای جدید در حوزه حجاب از جمله ویژگی های کم نظیر و متمایز این کتاب ارزشمند محسوب می شود .

بازخوردهای قابل توجه مخاطبان از این اثر پژوهشی و کاربردی در حوزه عفاف و حجاب و استقبال کم نظیر از سایر قالب های ارائه شده آن شامل مجموعه نمایشگاهی، لوح فشرده، بروشور و کتابچه، ظرفیت های بسیاری را برای ادامه مسیر گشوده است .

اگر تا کنون این کتاب را نخوانده اید ، پیشنهاد می کنیم فرصت را از دست ندهید و از یکی از روش های زیر اقدام به تهیه آن نموده و از خواندن آن بهره ببرید.


منبع: مهرخانه


ویدیو مرتبط :
دایره المعارف آشپزی/کتابنامه