سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



باج‌گیری پاکستان از مهاجران افغان؛ آزار و اذیت راهی برای اجبار به بازگشت


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد: پلیس پاکستان با افغانستانی‌های مهاجر در این کشور بدرفتاری می‌کنند تا از این طریق آن‌ها را مجبور به بازگشت کند.

آزار و اذیت، ضرب و شتم، اخاذی و تهدید از مواردی است که این سازمان پلیس پاکستان را متهم به انجام آن در مقابل افغانستانی‌های مقیم در پاکستان کرده است.

این سازمان در گزارش خود اظهار داشت: از حکومت پاکستان می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفتار‌های نادرست خود در مقابل افغان‌ها اقدامی انجام دهد.

دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد: رفتارهای نادرست پلیس پاکستان با افغان‌های مقیم این کشور پس از حمله طالبان پاکستانی به مدرسه‌ای در شهر پیشاور بطور چشمگیری افزایش یافته است.

براساس گزارش این سازمان: افغان‌هایی که چندین دهه در پاکستان زندگی کرده‌‌اند از آزار و اذیت پلیس این کشور به ستوه آمده‌اند و برگشت آن‌ها به افغانستان بر تعداد کسانی که می‌خواهند کشورشان را به قصد اروپا ترک کنند می‌افزاید.

دیده بان حقوق بشر با انتشار سخنان برخی از افغان‌هایی که در پاکستان با آن‌ها مصاحبه کرده تأکید می‌کند که پلیس پاکستان با بررسی محل زندگی و کار افغانستانی‌های مقیم این کشور از آن‌ها باج می‌گیرد تا اخراجشان کند.

«فلیم کین» معاون دیده‌بان حقوق بشر در آسیا پیرامون این موضوع خاطرنشان کرد: افزایش بدرفتاری پلیس پاکستان در برابر افغان‌های مقیم این کشور در یک سال گذشته نیازمند اقدام هرچه سریع‌تر حکومت این کشور است.

وی افزود: حکومت پاکستان باید بر پلیس این کشور فشار وارد کند تا بجای قربانی گرفتن از افغان‌ها، کسانی را که عامل خشونت هستند را بازداشت کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات ایالت خیبرپختونخواه پاکستان از دولت این کشور خواسته است تا تمام مهاجرین افغانستانی را از این ولایت اخراج و به افغانستان بازگرداند.

مهاجرین افغانستانی همواره با شرایط نامناسبی در پاکستان روبرو بوده‌اند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
آزار و اذیت دیگران