علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شرکت در مسابقه دو ماراتن از ایستگاه فضایی/فضانورد انگلیسی می‌خواهد همراه ۳۷ هزار نفر بدود


دانش > نجوم - ایسنا نوشت: یک فضانورد انگلیسی قصد دارد در بخشی از ماموریت 173 روزه‌اش در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک نسخه دیجیتالی از ماراتن لندن را در فضا اجرا کند.

"تیم پیکه" در زمان حضور خود در ایستگاه مدارگرد، همزمان با بیش از 37 هزار نفری که در مسابقات ماراتن لندن بر روی زمین می‌دوند، بر روی یک تردمیل خواهد دوید.

این فضانورد 43 ساله برای مبارزه با بی‌وزنی یک مهار را به خود وصل خواهد کرد که وی را در زمان دویدن روی تردمیل نگه می‌دارد. وی در زمان دویدن به ویدیویی از مسابقه در حال اجرا در لندن بر روی یک نمایشگر بزرگ در مقابلش نگاه خواهد کرد.

این مسابقه در روز 24 آوریل (پنجم اردیبهشت 1395) انجام خواهد شد.

سونیتا ویلیامز، فضانورد ناسا تنها کسی است که پیش از این، دوی ماراتن را در فضا انجام داده است. وی در سال 2007 همزمان با دوی ماراتن بوستون بر روی یک تردمیل دوید.

پیکه در سال 1999 دوی ماراتن را در سه ساعت و 18 دقیقه و 50 ثانیه انجام داد. وی اعلام کرده که انتظار ندارد این زمان را کاهش دهد زیرا تیم پزشکی‌اش با احتیاط بر آمادگی وی و دویدنش نظارت خواهند داشت تا اطمینان حاصل کنند که برای بازگشت به زمین در هشت هفته بعد از مسابقه از تناسب اندام مطلوب برخوردار است.

۵۴۵۴


ویدیو مرتبط :
تصاویر فوق العاده زمین از نگاه فضانورد در ایستگاه فضایی