سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صادق خرازی: باید دیوار بی اعتمادی میان نظام و جریان اصلاح طلبی فرو ریزد


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد صادق خرازی روز دوشنبه در نشست با نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلبی استان گلستان که در گرگان برگزار شد، شرایط کنونی کشور و فعالیت بیشتر احزاب را یادآور شد و گفت: یقینا فعالیت این گونه جریان ها و احزاب سیاسی در دولت گذشته امکان پذیر نبود و یکی از مهمترین وظیفه های جریان اصلاح طلبی تداوم این شرایط با تشکیل مجلس قوی و قدرتمند است.
وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو باید منطقی رفتار کنیم تا بتوانیم با ظرفیت سازی مطلوب زمینه لازم برای فرو ریختن دیوار بی اعتمادی میان نظام و جریان اصلاح طلبی را فراهم کنیم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: متاسفانه جریانات تندرو داخلی نمی خواهند این فاصله برداشته شود و با هر ترفند و برنامه می کوشند میان تفکر و جریان اصلاح طلبی و نظام جدایی و اختلاف بیندازند.
خرازی در بخش دیگری به نقش رهبر معظم انقلاب در مذاکرات هسته ای در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: می توان حرف های روشنفکرانه زد و از واقعیت ها دور شد اما حقیقت مطلب آن است که ایشان بیشترین نقش را در اعتماد سازی جهانی نسبت به ایران داشتند و به همین دلیل لازم است قدر این فرصت بزرگ را بیشتر بدانیم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بیان کرد: بدون شک اگر حمایت ها و کارهای تخصصی رهبر معظم انقلاب نبود این مذاکرات به نتیجه نمی رسید.

** جریانات نزدیک به تفکر احمدی نژاد در حال سوءاستفاده از مواضع اصلاح طلبان هستند
خرازی در ادامه بیان کرد: هم اینک جریانات نزدیک به تفکر احمدی نژاد در حال سوء استفاده از مواضع اصلاح طلبان هستند که تصمیمات هوشمندانه می تواند مانع از ادامه این روند نادرست شود.
وی افزود: اصلاح طلبان شاگردان مکتب امام خمینی (ره) و از وابستگان به خانواده های شهدا و جانبازان هستند اما عده ای می کوشند آنها را افرادی مخالف این مکاتب و اندیشه ها جلوه دهند.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: اطلاح طلبی و اندیشه های منبعث از این تفکر اسلامی و ایرانی قابل حذف نیست و فقط اتحاد و همدلی اعضا و دوستداران این اندیشه ها می تواند مانعی بزرگ برای مقابله با تفکرات مخالفان اصلاحات باشد.
خرازی گفت: یکی از شرایط حساسی که در آن امکان هر گونه برخورد و مقابله رقیبان هتاک و نارفیق وجود دارد ، انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال است که باید خود را برای هر گونه تهمت و انگ های جدید آماده کنیم.
وی گفت: هر قدمی که بخواهد فاصله میان اصلاح طلبی و نظام و رهبر معظم انقلاب را بیشتر کند خیانت به اصلاح طلبی محسوب می شود.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بیان کرد: اصلاح طلبی در سایه اعتبار به نظام سیاسی و قانون اساسی و حرمت به آن معنا پیدا می کند و گرنه اصلا این تفکر وجود نخواهد داشت.
خرازی افزود: تنها راه پیشرفت و توسعه کشور از جاده اصلاح طلبی می گذرد و این موضوع در دولت اصلاحات به خوبی و روشنی مشخص شد.
وی اضافه کرد: در هشت سالی که دولت در دست مدعیان اندیشه های مخالف اصلاح طلبی بود به خوبی مشخص شد آنها هیچ برنامه و راهبرد خاصی برای اداره کشور ندارند.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در هشت سال دولت قبل، معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیشتر شد و علاوه بر آن روند توسعه کشور نیز متوقف گردید.
خرازی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی تشکیل حزب ندای ایرانیان تلاش برای برنامه ریزی در جهت برطرف شدن این مشکلات با بهره مندی از تفکرات و اندیشه های اصلاح طلبی است.
وی همچنین افزود: باید بکوشیم تا در صورت پیدا کردن کرسی ها و موقعیت های سیاسی در آینده از تریبون ها به خوبی و در جهت رشد و پیشرفت کشور استفاده کنیم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: یقینا امنیت آینده ایران اسلامی وابسته به برگزاری با شکوه انتخابات اسفندماه امسال است و به همین دلیل باید زمینه حضور پرشکوه مردم و تلاش برای پیروزی جریان اصلاح طلبی در این انتخابات را فراهم کنیم.
صادق خرازی گفت: اگر امنیت پایدار در ایران ایجاد و گسترش یابد راه ورود سرمایه های خارجی به کشور باز می شود در آن صورت رسیدن به توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی بیان کرد: بدون شک ایران با امکانات کنونی و سرمایه داخلی خود ساخته نمی شود و لازم است با ایجاد موقعیت و شرایط لازم سرمایه داران بزرگ خارجی را برای ورود به ایران ترغیب و تشویق کرد.

* تشکیل احزاب جدید در کشور
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به تشکیل احزاب جدید در کشور اشاره کرد و گفت: چتر اصلاحات سایه ای بسیار بزرگ و گسترده دارد و نمی توان این جریان بزرگ فکری را به حزب و یا فرد خاصی محدود کرد.
خرازی افزود: احزاب می توانند زیر چتر اصلاحات دیدگاه های خود را بیان کرده و با همین شیوه موجبات تقویت آن را فراهم آورند.
وی ادامه داد: تجربه کشورهای پیشرفته جهان نشان می دهد رسیدن به توسعه و پیشرفت سیاسی بدون وجود و فعالیت احزاب تقریبا غیرممکن است.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بر لزوم جریان شناسی دولت های گذشته و احزاب فعال در آن دوران نیز تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه باید بررسی شود که چرا نتیجه 8 سال تلاش سیاسی دولت اصلاحات منجر به ظهور دولت احمدی نژاد گردید؟
خرازی بیان کرد: اگر اصلاح طلبی در آن دوران موفق عمل کرده بود هیچگاه احمدی نژاد نمی توانست رئیس جمهور ایران شود و برای جلوگیری از تکرار دوباره این شرایط نقد جدی و از درون اصلاح طلبان ضروری است.
صادق خرازی در سفر دو روزه خود به استان گلستان، عصر و شب گذشته و امروز نشست های مختلفی با فعالان سیاسی این استان شمالی داشت.
استان گلستان حدود 1.850 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارد.
7331/1648/6203

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وقتی سطح خیابان فرو می ریزد فیلم حوادث گلچین صفاسا