فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پایگاه اطلاع رسانی بوعلی سینا برای معرفی این دانشمند به دنیا تشکیل شود


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز پنجشنبه در نشستی با هیات امنای بنیاد بوعلی سینا، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی بوعلی سینا را از سوی بنیاد بوعلی سینا یکی از ضروریاتی دانست که از طریق آن می توان تمامی اطلاعات مربوط به ابن سینا را درآن بازگذاری کرد.
وی اضافه کرد: این پایگاه باید به چند زبان به صورت پربار و غنی باشد تا علاقه مندان و محققان در این زمینه به راحتی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می توان کتاب هایی که درباره ابن سینا ترجمه شده است را نیز به صورت مناسب و دقیق ترجمه و روی اینترنت قرار داد تا همگان در سراسر دنیا بتوانند از آن استفاده کنند.
وی افزود: البته در ترجمه این آثار نیز باید دقت فراوان داشت زیرا از نظر محتوایی ترجمه این آثار دقت بسیاری می طلبد و لازم است در این زمینه کمیته ای متشکل از افراد کاملا متخصص در حوزه ترجمه و شناخت ابن سینا ایجاد شود تا از این طریق بوعلی سینا بیش از پیش به دنیا معرفی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موسسات بسیاری وجود دارند که آثار و کتاب هایی در زمینه ابن سینا منتشر می کنند و بنیاد بوعلی می تواند با ایجاد تعامل و ارتباط با آنها از این آثار بهره مند شود و آنها را به عنوان یک بنیاد مرکزی جمع آوری و در اختیار علاقه مندان و مخاطبان قرار دهد.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل بنیاد بوعلی سینا با مجامع بین المللی تاکید کرد و گفت: این بنیاد در این زمینه می تواند از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز کمک های بسیاری بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در زمینه شناخت افرادی که درباره بوعلی سینا تحقیقات برجسته ای انجام داده اند نیز می توان به تهیه زندگینامه و روند فعالیت های آنها در این زمینه پرداخت.
استفاده از پایان نامه های فاخر با موضوع بوعلی سینا، سفارش پایان نامه با موضوع بوعلی سینا، استفاده از نسخه تصحیح شده کتاب های تجدید چاپ از سوی افراد برجسته و ... از دیگر تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بود.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های فرهنگی و هنری همدان و پیشینه تاریخی آن گفت: سابقه فرهنگی و هنری همدان بسیار پربار و غنی است و دارای شخصیت های برجسته ای است که نشان دهنده این است که این استان از دیرباز دارای فضای فرهنگی و هنری بوده است.
جنتی گفت: از نظر فرهنگی و هنری در همدان اقدامات خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به برگزاری ارکسترهای موسیقی، جشنواره های کودک و نوجوان، جشنواره های فیلم و تئاتر و ... اشاره کرد.

** استاندار همدان: آماده سازی دانشنامه ای ١١٠ جلدی درباره مشاهیر و مفاخر همدان
در ادامه این نشست استاندار همدان گفت: ما در حال تهیه و تدوین دانشنامه ای ١١٠ جلدی هستیم که در آن به معرفی مشاهیر و مفاخر همدان از قبل از اسلام تا امروز پرداخته می شود و تاکنون ٣٠ جلد آن آماده شده است.
نیک بخت افزود: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره های خوبی در همدان برگزار شده است که از آن جمله می توان به جشنواره های فیلم، کودک و نوجوان، تئاتر، موسیقی و ... اشاره کرد که ٤٥٠ هزار نفر از آنها بازدید کرده اند.
استاندار همدان ادامه داد: در این استان هر ساله بزرگداشت های مفاخر هم از میان درگذشتگان و هم مفاخر در قید حیات صورت می گیرد و در سال جاری کنگره بین المللی سید علی همدانی برگزار شد که در آن شخصیت هایی از کشورهای هند، پاکستان، تاجیکستان و بزرگان کشورمان شرکت کردند.

** مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان: تاکید استان همدان بر معرفی مفاخر
مدیر کل ارشاد استان همدان نیز گفت: از جمله اهداف مهم استان همدان معرفی و بزرگداشت مفاخر کشورمان است.
وی افزود: از دیگر اهدافی که ما دنبال می کنیم این است که همدان را به یک قطب فرهنگی وهنری در حوزه کودک و نوجوان تبدیل کنیم.
در این نشست گزارشی کامل از عملکرد بنیاد بوعلی سینا و مجموعه فعالیت ها و روند اقدامات آن نیز ارایه شد.
فراهنگ**1355**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معرفی پایگاه اطلاع رسانی گلشن راز شهرستان شبستر