سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه های روسی: سرکرده چچنی داعش به اسارت نیروهای آمریکایی درآمد


رسانه های روسی: سرکرده چچنی داعش به اسارت نیروهای آمریکایی درآمد

ایرنا/ رسانه های روسی از دستگیری 'تارخن باتیراویشیلی' موسوم به «ابوعمر الشیشانی» از سرکردگان چچنی گروه تروریستی داعش و دو فرمانده دیگر داعشی به دست نیروهای ویژه آمریکایی در عراق خبر دادند.

رسانه های روسی از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه اعلام کردند: الشیشانی و دو فرمانده دیگر داعش در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در استان کرکوک عراق دستگیر و به سلیمانیه منتقل شدند.
در این عملیات هفت تروریست داعشی دیگر به هلاکت رسیدند.
گفته می شود نیروهای ویژه آمریکایی از بیست و یکم دسامبر (30آذر) در عراق مستقر شده اند و شمار افراد آن به یکصد نفر می رسد.
بنا به اعلام واشنگتن نیروهای ویژه آمریکایی به انجام عملیات ویژه فوق سری در عراق خواهند پرداخت و استقرار این نیروها بخشی از اقدام های امریکا علیه داعش است.رسانه ها در یک سال اخیر چند بار از هلاکت ابوعمر الشیشانی خبر داده بودند.
رسانه های روسی آخرین بار پانزدهم آذر ماه گذشته اعلام کردند ابو عمر الشیشانی موسوم به نفر سوم داعش از فرماندهان ارشد چچنی تبار داعش در حمله جنگنده های عراقی در جزیره سامرا استان صلاح الدین کشته شد.
بر اساس اطلاعات رسانه ها، نام اصلی ابو عمر الشیشانی «تارخن باتیراویشیلی» است که در سال 1986 و در
روستای بیرکیانی در دره پانکیسی گرجستان (زیستگاه چچن های گرجستان) به دنیا آمده است.
الشیشانی از حدود دو سال پیش در اعمال تروریستی داعش به عنوان فرمانده شرکت می کند و موارد متعددی جنایات ضدبشری مرتکب شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
یکی از سرکرده های داعش در اسارت عشایر دیر الزور