ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



راز محبوبیت کی‌روش در تیم‌ملی چیست؟


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.23 - 11:34

راز محبوبیت کی‌روش در تیم‌ملی چیست؟

ورزش سه/ سرمربی پرتغالی تیم ملی هر روز بیشتر از روز قبل میان شاگردانش در ایران محبوب تر می شود.
کارلوس کی روش یک بار چند سال پیش در آستانه بازی برگشت با کره جنوبی در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در جنگ لفظی با چوی کانگ هی سرمربی کره ای ها نشان داد از چه قدرت و توانایی در مسائل روحی و روانی برخوردار است. کارلوس با اتکا به بی احترامی که چوی به تیم ایران انجام داده بود از حربه ای روحی و روانی برای تقویت شاگردانش سود برد و ملی پوشان در پوهانگ کره را یک – صفر شکست دادند تا برخلاف تمام پیش بینی ها به عنوان تیم اول گروه راهی برزیل شود.
بعد از آن اتفاق کی روش توانست از جایگاه ویژه تری در تیم ملی ایران و میان بازیکنان برخوردار شود تا جایی که هر روز این مربی پرتغالی بین شاگردانش محبوب تر از قبل شد و روابط میان آنها مستحکم تر از قبل دیده شد. نمونه اش در همین بازی با ترکمنستان رخ داد جایی که او در دو حرکت حساب شده نشان داد که نه تنها در مسائل فنی انتظارات کاملی از شاگردانش دارد بلکه خود نیز راه را برای دفاع از حق و حقوق آنها بلد است. اولین حرکتی که مربی پرتغالی در آستانه بازی با ترکمنستان انجام داد تا به شاگردانش نشان دهد مثل کوه پشت آنها ایستاده به کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی برمی گشت که به خاطر هجمه روزافزون بازگرداندن مهدی رحمتی به تیم ملی هر چهار گلر خود را به کنفرانس برد و روحیه آنها را برای بازی تیم ملی دوچندان کرد.
دومین حرکت هم دادن بازوبند کاپیتانی ایران به اشکان دژاگه بود. این تصمیم در حالی گرفته شد که بودند بازیکنانی باسابقه تر و بازی ملی بیشتر از دژاگه که در غیاب آندو سیدجلال حسینی بازوبند را طبق روال تمام دهه های گذشته بر بازو ببندند اما کی روش که خوب می دانست بازیکن کلیدی اش از هجم برخی مسئولان در قبال تتوهای روی بدنش حسابی ناامید شده با سپردن وظیفه کاپیتانی به اشکان دوباره انگیزه های او را برای قبول وظایفش در ترکیب تیم ملی را زنده کرد. تصمیمی که با تشریح دلایلش برای سایر بازیکنان بدون هیچ مخالفتی از سوی ملی پوشان قبول شد و نتیجه اش دیدن یکی از بهترین بازی های دژؤآگه در چند ماه گذشته بود.
یکی از بازیکنان تیم ملی در ارتباط با محبوبیت کارلوس در اردوی تیم ملی گفت:« سخت گیری های کی روش واقعا دیوانه کننده است و همه بازیکنان حسابی از دیسیپلین و برخوردهای او حساب می برند اما با وجود این واقعیت همه ما مثل پدر کی روش را دوست داریم و جان مان را هم برای موفقیت او می دهیم». با این اظهار نظر کاملا می توان پی برد کارلوس کی روش با شناخت کامل از روحیات ایرانی ها توانسته راز موفقیت در تیم ملی را پیدا کند .اما مهم تر از همه این موارد باید به کارلوس کی روش برای زنده کردن قانون احترام به تیم ملی تبریک گفت.قانونی که سال ها بود در ایران به دست فراموشی سپرده شده بود و هر بازیکن و باشگاهی برای تیم ملی تصمیمی گیری می کرد آن هم بر اساس منافع خودش نه منافع ملی ایران.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
بررسی حواشی داغ تیم ملی،تیم امید،کی روش و سرخآبی ها