گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ساماندهی خانه مسافرها با جدیت دنبال می شود


مسئول امور شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نظارت مستمر در امر ساماندهی خانه مسافرها، از جدیت بخشی به این اقدام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ نشست ساماندهی خانه مسافرها با حضور مسئول امور شهرستان های این اداره کل، نماینده ای از پلیس اماکن و برخی از صاحبان خانه مسافرهای شهرستان شفت برگزار شد.

در این نشست حسین میرزایی، اماکن اقامتی را عنصری موثر در جذب گردشگر خواند و اظهار داشت: با توجه به جایگاه گیلان در جذب گردشگر باید نسبت به نظارت از اماکن اقامتی با جدیت بیشتری برخورد نمود.

وی بر لزوم ثبت آمار گردشگران و مراجعین به اماکن اقامتی در سامانه ثبت آمار تاکید کرد و اذعان کرد: شرکت های مجری باید نسبت به معرفی اماکن متخلفین به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اقدام کنند تا پس از بررسی موضوع از سوی بازرسان این اداره کل نسبت به تذکر و برخورد با واحد خاطی اقدام شود.

میرزایی خواستار نگاهی بلندمدت و اثربخش به عنصر سفر و افزایش گردشگران شد و افزود: رونق اقتصادی در گرو توسعه صنعت گردشگری و ارکان آن است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
حرم لبریز زائرها مسافرها مجاورها (کدح)