سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسکو: توافقنامه تسهیل صدور ویزا میان ایران و روسیه از امروز اجرایی می‌شود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای امروز شنبه اعلام کرد،‌ توافقنامه تسهیل صدور ویزا میان روسیه و ایران از امروز اجرایی می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: این سند میان دو دولت ایران و روسیه با هدف تسهیل شرایط دو طرف برای سفر اتباع هر دو کشور امضا شده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که این سند قوانین صدور ویزا برای تجار و بازرگانان ایرانی و روسی و نیز اتباعی از هر دو کشور که قصد شرکت در فعالیت‌های خلاقانه، فرهنگی و علمی را دارند، برای دانشجویان و مدرسان و توریست‌ها و دیگر گروه‌ها تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، در تاریخ 23 نوامبر سال 2015 میلادی، سندی میان دو دولت روسیه و ایران با حضور روسای جمهور دو کشور در این رابطه به امضا رسیده بود.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: این توافقنامه کمک می‌کند تا روابط ایران و روسیه در تمام زمینه‌های همکاری تقویت گردد.

بنا بر این گزراش، «علی اکبر ولایتی» مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی ایران از تاریخ اول تا چهارم فوریه (12 تا 15 بهمن‌ماه) برای دیدار با مقامات ارشد روسیه به مسکو سفر کرده بود. وی در این سفر گفته بود که ایران در حال بررسی احتمال لغو روادید برای توریست‌های روسیه است.

بر اساس این گزارش،‌ولایتی گفته بود: گفت‌وگو درباره لغو روادید توریستی با روسیه صورت گرفته و این مسئله حتی می‌تواند لغو صدور روادید تجاری را نیز شامل شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه،‌در سال 2015 میلادی بیش از 5 میلیون تبعه روس به عنوان توریست به ایران سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/.

http://fna.ir/8B0WSS


ویدیو مرتبط :
تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار