واکنش سرافراز به ماجرای شهرزاد میرقلی‌خان


رئیس سازمان صدا و سیما درباره خروج شهرزاد میرقلی‌خان از کشور که گفته می‌شود بازرس ویژه صدا و سیما بوده است، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد سرافراز در گفت‌وگو با «جام جم» تصریح کرد: خانم میرقلی‌خان که سابقه پنج سال زندان در آمریکا به علت قصد خرید دوربین دید در شب را داشت، به توصیه نهادهای امنیتی و سابقه کار رسانه‌ای همکاری خود را با شبکه پرس‌تی‌وی آغاز کرد.

وی ادامه داد: برخورد دستگاه قضایی آمریکا با وی ناعادلانه بود و پیگیری حقوقی صدور چنین حکمی از سوی دادگاه‌های آمریکا ضرورت داشت. وی پنج سال محکومیت زندان را در حالی گذراند که در جلسه خرید دوربین تنها به‌عنوان مترجم حضور داشت اما به دلیل برخورد ناعادلانه دستگاه قضایی آمریکا آسیب‌های زیادی دید که به درخواست ما و با هدف افشای ماهیت ضدانسانی رفتار و کردار آمریکا، تمام اتفاقات رخ‌داده را در قالب کتابی به زبان انگلیسی تشریح کرد. این کتاب به صورت زندگینامه ایشان است اما بخش عمده‌ای از آن به رفتار دولت آمریکا در زندان‌های این کشور اختصاص دارد.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: وی در سه سالی که با رسانه ملی همکاری داشت، اجرای امور محوله را با دقت، سرعت و امانتد‌اری به سرانجام می‌رساند.

سرافراز اظهار کرد: عوامل یک دستگاه امنیتی با فراخواندن وی و بیان اینکه چرا کتاب چاپ کرده یا چرا با رسانه‌ها مصاحبه کرده است، از خانم میرقلی‌خان خواستند کشور را ترک کند. چنین برخوردی با ایشان غیرمنطقی بود چون کتاب نوشته‌شده سند محکومیت آمریکاست. وی به توصیه‌ ما کتاب نوشت چون بسیاری از زندانیان در آمریکا جرات نگارش آنچه را بر آنها گذشته است، ندارند؛ لذا این آقایان بایستی توضیح دهند چرا با ایشان چنین برخوردی داشته‌اند. ابتدا اتهام مضحک جاسوسی زدند و بعد که مدرک نداشتند، حرف خود را پس گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: اتهامات و برچسب‌هایی که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد وی مطرح شده مانند جاسوسی، اختلاس، نفوذی و داشتن روابط نامشروع، ناشی از بداخلاقی است. دیگر اتهامی نبود که به ایشان نچسبانده باشند. چنین برخورد و برجسته‌سازی آن در سطح برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد که طراحان عملیات روانی علیه رسانه ملی پروژه ویژه‌ای را در دست اقدام دارند. این در حالی است که با گذشت یک ماه از موضوع و حتی برخوردهای غیرقانونی نظیر به سرقت بردن لب‌تاپ و عکس‌های شخصی ایشان و عدم ارائه پاسخ قانع‌کننده و حتی ندادن یک برگ توضیح از سوی نهادهای ذی‌ربط، لازم دانستم توضیحاتی را در این خصوص ارائه کنم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شهرزاد میرقلی خان پس از آزادی