ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قاسمی منجزی به مدال طلا رسید/ سوریان تنها جا مانده ایران


قاسمی منجزی به مدال طلا رسید/ سوریان تنها جا مانده ایرانایسنا/ نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل رقیب خود از چین موفق به کسب مدال طلای رقابت های گزینشی المپیک در مغولستان شد.
در ادامه رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک که در اولان باتور پایتخت مغولستان در حال برگزاری است، امیر قاسمی منجزی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران که پیش از این با صعود به دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برای ایران شده بود، قرار بود برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف کویانگ منگ از چین دارنده دو مدال نقره آسیا و مدال برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۴ برود اما حریف چینی حاضر به مبارزه نشد تا مدال طلای این رقابت ها به قاسمی منجزی برسد.
قاسمی پیش از این به ترتیب مقابل لوسیانو دل ریو از آرژانتین با نتیجه ۴ بر صفر، بالینت لام از مجارستان با نتیجه ۲ بر صفر و مامینجان عبدالله یف ازبک با ضربه فنی به برتری دست یافته بود.
وی سپس در مرحله نیمه نهایی به مصاف چوگوشویلی دارنده مدال برنز اروپا و نفر پنجم المپیک لندن از کشور بلاروس رفت و با نتیجه دو بر صفر به برتری دست یافت.
مامینجان عبدالله یف از ازبکستان با برتری مقابل چوگاشویلی کشتی گیر عنوان دار بلاروس ضمن کسب عنوان سومی این رقابت ها، سهمیه المپیک را بدست آورد و میروسلاو متودیف از بلغارستان نیز با برتری مقابل کاجالا از گرجستان در دیدار رده بندی دیگر سهمیه المپیک در این وزن را به چنگ آورد.
اما حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در این رقابت ها بود که پس از پیروزی ۷ بر ۴ مقابل رومن آمویان از ارمنستان به مصاف ایوو دانگلوف از بلغارستان رفت و در حالیکه تا یک دقیقه به پایان مبارزه ۴ بر ۲ از حریف پیش بود ۷ امتیاز از دست داد تا در نهایت با شکست ۹ بر ۴ ضمن حذف از این رقابت ها برای سومین مرتبه در رسیدن به سهمیه المپیک ناکام بماند.
مسابقات گزینشی ترکیه آخرین فرصت برای کسب آخرین سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم است که به میزبانی استانبول دو هفته دیگر برگزار می شود.
ایران در هر شش وزن کشتی آزاد و در پنج وزن کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک شده و تنها حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم باقی مانده است. باید دید کادر فنی باز هم سوریان را به آخرین مسابقه گزینشی در استانبول اعزام می‌کند یا کشتی‌گیر دیگری جانشین او خواهد شد.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
کسب مدال طلا المپیک حمید سوریان