سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جوان‌ترین و مسن‌ترین نمایندگان مجلس خبرگان رهبری چه کسانی هستند؟


جوان‌ترین و مسن‌ترین نمایندگان مجلس خبرگان رهبری چه کسانی هستند؟

خبرآنلاین/ پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه سالجاری و همزمان با دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در چهارهمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۸۶ نماینده به عضویت این مجلس در آمدند که در این مدت ۹ سال، هشت تن از این نمایندگان دار فانی را وداع گفتند.

از ۷۸ نماینده مابقی، حسن نمازی با ۴۰ سال جوان‌ترین و سید ابوالفضل میرمحمدی با ۹۲ سال به عنوان مسن‌ترین نماینده دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری شناخته می‌شوند.

۲۰ تن از این نمایندگان در سنین ۷۱ الی ۸۰ سال به سر می‌برند. در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، ۱۸ تن از این نمایندگان از ۵۱ تا ۶۰ سال، ۱۸ تن نیز از ۶۱ تا ۷۰ سال، ۱۹ تن در سنین ۸۱ الی ۹۰ سال و دو تن نیز بالای ۹۰ سال، سن دارند.

در این دوره از مجلس خبرگان، هشت تن از اعضای این مجلس دعوت حق را لبیک گفتند که به ترتیب سن در زمان فوت به این شرح هستند: حسام‌الدین مجتهدی ۹۳ سال، ابوالقاسم خزعلی ۹۰ سال، مختار امینیان ۸۹ سال، محمد محمدی گیلانی ۸۶ سال، محمدرضا مهدوی کنی ۸۳ سال، محمد حسین زرندی ۸۲ سال، سید صابر جباری ۷۶ سال و سید حسن طاهری خرم‌آبادی ۷۵ سال.

کدام اعضای مطرح مجلس خبرگان با یکدیگر هم‌سن هستند؟

آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه‌قضاییه، حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی و حجت‌الاسلام احمد خاتمی هر سه ۵۵ ساله هستند. آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی و حجت‌الاسلام حسن روحانی هر دو ۶۷ ساله هستند. آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و آیت‌الله مقتدایی رییس حوزه علمیه قم نیز هر دو ۸۰ سال از عمرشان می‌گذرد. هاشمی رفسنجانی و مصباح یزدی ۸۱ ساله بوده و محمد یزدی، محمد امامی کاشانی و موحدی کرمانی نیز ۸۴ ساله هستند. احمد جنتی، محمد باقر باقری کنی و محسنی گرکانی رییس سابق دیوان عالی کشور نیز ۸۹ ساله هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با رهبری