سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشور‌های دنیا خواهان تشکیل بسیج مردمی هستند/ امروز مهمترین تهدید دشمن، «تهدید نرم» است


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سردار علیرضا افشار جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در یادواره شهید رجبعلی علمی نیک که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شهید و شهادت بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی(ره)، «هنر مردان خداست» و اوج اخلاص و هنرنمایی انسان در شهادت است

وی با اشاره به آثار معجزه آسای خون شهید در خنثی سازی حرکت منافقین در ابتدای انقلاب و نیز در 8 سال دفاع مقدس در تثبیت انقلاب و همچنین بصیرت افزایی جامعه و بیرون بردن از فتنه‌ها گفت: فرهنگ شهادت تحول آفرین است و دشمن هم با شناخت از این فرهنگ، آن را مورد هدف قرار داده است.

سردار افشار تصریح کرد: ما وظیفه داریم یاد شهدا را زنده نگه داریم و برای شناخت راه و اهداف شهید برنامه‌ریزی نماییم.

جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فرزندان ما در کتاب‌های درسی از شهید فهمیده فقط تصویری از زیر تانک رفتن او را شنیده‌اند و به یاد دارند، افزود: شهید فهمیده دارای ابعاد شخصیتی گوناگون و مختلفی است که نیاز دارد برای جامعه به ویژه جوانان و دانش‌آموزان ما تبیین شود.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج، خاطر نشان کرد: امام(ره) مدل جدیدی از مردم سالاری دینی را پایه‌گذاری کرد که مردم در همه بخش‌های حکومت مشارکت دارند.

سردار افشار ادامه داد: مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات و در تمام ارکان نظام، نقش آفرین هستند و این ایفای نقش مردم در تمامی اجزای حکومت، مدل و الگویی برای دیگر کشور‌های جهان شده است و خواهان تشکیل بسیج مردمی در کشورهایشان هستند.

جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح راهبرد حضرت امام(ره) در ایجاد نهادهای انقلابی مثل جهاد و سپاه را در راستای مدلی از مردم‌سالاری برشمرد و گفت: در تمام کشورهای دنیا شکل‌هایی از لشگر‌های مردمی وجود دارد که گاهاً به اجبار و یا با پول و استخدام افراد در قالب مزدوران سعی می‌کنند همراهی مردم را ایجاد نمایند.

سردار افشار تصریح کرد: ولی در ایران با تدبیر امام خمینی(ره) و تشکیل بسیج مصتضعفین، هیچ یک از این دو (زور و پول) وجود ندارد بلکه عضویت در بسیج داوطلبانه است و حتی اکثر بسیجیان از جیب خودشان برای برنامه‌های بسیج هزینه می کنند و امروزه می‌بینیم هر کشوری از این مدل امام(ره) تبعیت کرد و بسیج مردمی را شکل داد به اهداف خود رسیده  است.

وی با اشاره به آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» گفت: وظیفه تمام مردم است برای ترساندن دشمنان خدا و دشمنان خود، هر آنچه که در توان دارند به صحنه بیاورند و همگان در گسترش کمی و کیفی بسیج تلاش نمایند.

سردار افشار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ نرم دشمن اظهار داشت: دشمنان ما پس از نا امیدی از تمام توطئه هایی که داشته‌اند امروز هجمه‌های سنگینی در قالب جنگ نرم علیه جوانان ما در دستور کار خود قرار داده‌اند،

جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با تبیین برخی از راهبرد‌های دشمن در جنگ نرم، گفت: هجمه به دین باوری مردم، هجوم به ولایت و عرصه‌های حوزه و دانشگاه و تهاجم به شخص ولی فقیه و رهبری و در حوزه‌های سیاسی با ایجاد تفرقه و تحریک مسائل قومی و دامن زدن به اختلافات مذهبی را می‌توان نام برد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز مهمترین تهدید دشمن، تهدید نرم است که باید با روحیه بسیجی و انقلابی حافظ دستاوردهای انقلاب باشیم و البته با داشتن اخلاص عمل، امداد‌های الهی را مشمول خود نماییم تا بتوانیم از این جنگ نرم هم پیروز بشویم و با داشتن وحدت، دشمن را شکست دهیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/RH9G3I


ویدیو مرتبط :
تهدید نظامی آمریکا و تعریف تهدید حاج حسن روحانی!