سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گاهی سخنانی برای تضعیف بسیج مطرح می‌شود/ بسیجی نه خشونت طلب است نه افراطی


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی با اشاره به فرار رسیدن هفته بسیج، ضمن تبریک و تهنیت این هفته به همه ملت شریف ایران اظهار داشت: امام خمینی(ره) حرکت الهی، ارزشمند و جهانی خود را با توکل به خداوند و استظهار به ملت آغاز کرد، ملت نیز با شناخت و معرفتی که نسبت به امام(ره) و راه ایشان داشت، این دعوت را لبیک گفت، به نحوی که پس از 36 سال درخشش آن چشم جهانیان را خیره ساخته است.

وی افزود: از جمله اقدامات شایسته امام خمینی(ره) تشکیل بسیج بوده است و در توصیف آن فرمودند، بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه‌هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى‌دهد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان فرازهایی از سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره بسیج و بسیجیان گفت: وقتی شاخصه‌های معرفی شیعیان واقعی را که ائمه هدی(ع) نقل کرده‌اند، با آنچه در کلمات امام راحل رضوان الله تعالی علیه در ارتباط با بسیج آمده است، مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم این توصیفات دقیقاً متخذ از همان کلمات نورانی ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اولین شاخصه بسیجی، پس از ایمان به خداوند متعال را ثابت قدم بودن در مسیر امامت و ولایت دانست و ادامه داد: کسانی که از مکتب امامت و ولایت پیروی می‌کنند، به تعبیر کلام معصوم(ع) آنهایی هستند که نه از امامشان پیش می‌افتند و نه پس، بلکه و همراه با ولیشان حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بسیجی آن کسی است که همگام با امام، رهبر و ولی خدا باشد و این مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شاخصه تعریف بسیجی امروز است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: از روزی که بسیج تشکیل شد، بسیجی خاری در چشم دشمنان بوده و امروز نیز همچنان خاری در چشم دشمنان است. بسیجیان کسانی بودند که عرصه‌های مختلف چه در روزگار جنگ و چه در زمان توطئه‌های داخلی و همچنین با حضور در صحنه‌های علمی، صنعتی و دانشگاه با حضور خود افتخار آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه برخی به انحاء مختلف تلاش می‌کنند که چهره این نهاد مقدس را ملکوک نشان دهند، خاطرنشان کرد: آنهایی که هیچ رابطه‌ای را با بسیج و بسیجی ندارند، یا آنهایی که غفلت می‌ورزند ولو اینکه طرفدار نظام باشند، گاهی سخنانی را در جهت تضعیف بسیج مطرح می‌کنند. این وظیفه ماست که جایگاه بسیج و بسیجی را حفظ کنیم زیرا شاهد خدمات بسیار ارزشمند آن از روز پیدایش این نهاد تا امروز بوده‌ایم.

وی با اشاره به انگ‌های تندرو، افراطی، خشونت طلب یا کسانی که شست و شوی مغزی شده‌اند به بسیجیان، اظهار داشت: بسیجی نه خشونت طلب، نه افراطی و نه کسی است که شست و شوی مغزی شود، او با بصیرت در مسیری حرکت می‌کند که امام خمینی(ره) اصول آن را تعیین کرده و امروز رهبری هدایت آن را عهده‌دار است.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار امیدواری کرد همه ما بتوانیم از این تشکیلات و نهاد ارزشمندی که از یادگاری‌های بسیار با ارزش امام راحل رضوان الله تعالی علیه است، به نحو شایسته صیانت و حراست کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به اثر اتکای به نیروی مردمی در تغییر جریان جنگ‌های اخیر منطقه در عراق و سوریه تصریح کرد: تا زمانی که در عراق و سوریه مشابه بسیج تشکیل نشده بود، دشمن پیشروی‌های زیادی کرده بود اما از وقتی که نیروهای مردمی به عرصه آمدند و با اتکای به آنان در کنار نیروهای مسلح کار دفاع آغاز شد، شاهد پیروزی‌های ارزشمندی در غلبه بر نیروهای تکفیری و داعش بوده ایم.

وی افزود: این جایگاه بسیج و اتکای به نیروی مردمی است که امام خمینی(ره) آن را به خوبی دریافت و اگر بسیج نبود معلوم نبود امروز سرنوشت انقلاب به کجا منتهی می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخشی از سخنانش با نقل حدیثی از کتاب کافی مرحوم کلینی در تعریف شیعیان ادامه داد: در این حدیث آمده است که «شیعیان ما اهل هدایتند، تقوی پیشگانند و از آنها خیر ناشی می‌شود، آنان اهل ایمانند و کسانی هستند که در زندگی قله‌هایی را فتح می‌کنند و گام های ارزشمندی را در مسیر ظفر و پیروزی برمی دارند».

انتهای پیام/

http://fna.ir/H1D1LG


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی در نشستِ جهان علیهِ خشونت و افراطی گری