از انتخاب مهدوی‌کیا به‌عنوان بهترین بازیکن آسیا تا قرعه‌کشی جام جهانی 2006 آلمان


سیزده سال قبل و در چنین روزی "مهدی مهدوی‌کیا" به عنوان سومین بازیکن ایرانی تاریخ، جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در نوزدهم آذر از روزشمار فوتبال ایران و در سال 82، مهدوی مهدوی کیا به عنوان سومین بازیکن ایرانی در تاریخ، بهترین بازیکن سال آسیا شد. همچنین در مراسم انتخاب و معرفی برترین‌های قاره آسیا، تیم ملی ایران جایزه بهترین تیم فوتسال و مسعود مرادی جایزه بهترین داور آسیا را کسب کردند.

در نوزدهم آذر 84، قرعه کشی جام جهانی 2006 آلمان در لاپزیک برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه D این مسابقات با تیم های مکزیک، پرتغال و آنگولا قرار گرفت. برانکو ایوانکوویچ پس از این مراسم از گروه ایران ابراز رضایت کرده بود اما ایران در گروه خود با یک امتیاز چهارم شد.

همچنین در سال 83 قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2006 آلمان در کوالالامپور مالزی برگزار شد و ایران با تیم‌های ژاپن، بحرین و کره شمالی هم گروه شد.

هشت سال قبل و در چنین روزی، تیم فوتبال سپاهان در دومین بازی از جام باشگاه های جهان به مصاف اوراواردز ژاپن، میزبان بازی‌ها رفت و در پایان با نتیجه سه بر یک مقابل این تیم شکست خورد تا با یک برد و یک باخت از دور بازی‌ها کنار رود. این تنها حضور یک تیم از ایران در جام باشگاه‌های جهان بوده است.

در سال 88 و در چنین روزی، الاهلی امارات در نخستین بازی از مسابقات جام باشگاه های جهان به مصاف اوکلند سیتی نیوزیلند رفت و در حالی که مهرداد معدنچی بازیکن ایران را در ترکیب خود داشت مقابل نماینده اقیانوسیه با دو گل شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ایتالیا 2 آلمان 0 نیمه نهایی جام جهانی 2006 آلمان.