علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مازندران لاله گون شد/ تشییع پیکر ۶ شهید مدافع حرم و دفاع مقدس


خبرگزاری مهر - گروه استان ها: چهار مدافع حرم مازندرانی از شهرستان‌های نکا، آمل، چالوس و تنکابن و دو شهید تازه تفحص شده در شهرستان‌های ساری و فریدون‌کنار هم‌زمان با ۲۸ صفر پس از تشییع  روی دستان مردمان شهیدپرور در گلزار شهدای این مناطق آرام گرفتند.

شهدای مدافع حرم بصیرت را از ولایت‌فقیه به ارث بردند/ مقاومت ادامه دارد

فرمانده سپاه کربلا ظهر پنجشنبه در آیین تشییع شهید مدافع حرم در نکا با اشاره به مقابله و جنگ مدافعان حرم با گروهک‌های تروریستی و تکفیری داعش گفت: شهدای مدافعان حرم ما در سوریه طی پاسخ به فریاد استبدادخواهی مردم مظلوم سوریه و دفاع از حرمین شریفین به جنگ علیه گروهک‌های تروریستی پرداختند چراکه این شهدا بصیرتشان را از فرماندهی کل قوا به ارث برده‌اند.

سردار محمدحسین بابایی در آیین تشییع پیکر مطهر پاسدار شهید عبدالرحیم فیروزآبادی در مصلا امام خمینی نکا شهدای مدافع حرم را لاله‌های سرخ زینبی دانست، که برای دفاع از حرمین شریفین به جنگ علیه نیروهای تروریستی و تکفیری داعش پرداختند و با نثار خونشان در این مسیر مقدس نشان دادند از هیچ‌چیزی بیمی نداشته و همواره آماده میدان‌های نبرد هستند.

وی افزود: کسی که در مسیر الهی شهید می‌شود خداوند به‌عنوان جایگزین شهید جایگاه خانواده‌اش را به جایگاه خدایی تبدیل می‌کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه بیداری اسلامی هم‌اکنون جهان مدیون جان‌فشانی و خون پاک شهدای این مرزوبوم است، تصریح کرد: شهدا باروحیه ایثار، جهاد، شهادت‌طلبی و پیروی از فرماندهی کل قوا مردم جهان را بیدار کردند و امروز نیز مردم جامعه باید به‌عنوان ولی‌نعمتان نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه‌دهنده و رهرو خون پاک شهدا باشند.

سردار بابایی علت حضور شهید عبدالرحیم و دیگر بسیجیان و پاسداران در سوریه را کمک به فریاد مظلومین سوری دانست و همچنین بیان داشت: هرکس بشنود فریاد مظلومی را و انسانی که فریاد استبدادخواهی سر می‌دهد که‌ ای مسلمانان به دادم برسید و جوابی نشنود مسلمان نیست.

وی گفت: آیا زنانی که در عراق اسیر داعش شده، مردانی که به دلایل واهی سر از بدنشان جداشده و همچنین کودکانی که به صلیب کشیده شدند مصداق آن فریاد استبدادخواهی و کمک خواهی نیستند لذا ازنظر اعتقادی برهمه ما واجب شده که به کمک مظلوم وکسانی که تحت ظلم واقع شدند بشتابیم اما با توجه به اینکه ما در کشورمان رهبری باتدبیر داریم باید بافرمان از ولی‌فقیه زمانمان وارد عمل شویم.

وی همچنین ازنظر اعتقادی اظهار کرد: تدبیر مقام معظم رهبری این نبود که گردان‌ها و نیروهای خبره بسیجی را در سوریه به راه انداخته و به جنگ با دشمن بپردازد بلکهحضور افرادی همانند شهید عبدالرحیم فیروزآبادی و دیگر پاسداران و بسیجیان است که  از جنبه اعتقادی به مردم مظلوم سوریه کمک کنند تا در مقابل ظلم ایستادگی و مقاومت کنند.

حربه‌هایی که ناکام ماندند

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به حربه‌های دشمن در طی سال‌های متمادی افزود: زمانی که آمریکا نتوانست در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران را شکست دهد و همچنین با تهاجمات فرهنگی، سیاسی، و ایجاد جناح‌های متمایل به خودش و همچنین ایجاد فتنه‌های متعدد در خارج کردن مردم از مسیر انقلاب بار دیگر ناکام ماندند ، در اسفندماه سال ۹۰ دشمنان نظام با محاصره اقتصادی مردم ایران سعی بر خسته کردن، دل‌زدگی و جدایی مردم از زیر چتر ولایت داشتند که خوشبختانه باوجود تدبیرات مقام معظم رهبری و جوانان غیور این کشور قامت دشمن خمیده شد چراکه جوانان ما بصیرتشان را از ولایت‌فقیه زمان به ارث برده‌اند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه داعش را مخلوق آمریکا دانست و همچنین بیان داشت: داعش به‌عنوان  گروهی کهخلق‌شده دست آمریکاست سعی بر براندازی اسلام ناب محمدی دارد لذا عاقلانه‌ترین عمل را جوانان ما انجام دادند و به مصاف دشمن رفتند. درواقع افتخار می‌کنیم جوانان و رزمندگان مازندرانی در کنار رزمندگان سایر استان‌های کشور، مظلومین افغانی عراقی و جوانان غیور حزب‌الله لبنان دمار از روزگار داعش درآوردند.

چشم مظلومین دنیا به سمت ایران است

وی بابیان اینکه مقاومت همچنان ادامه دارد متذکر شد: مقاومت افراد بصیرت و قدم در راه حق است چرا که امروز چشم مظلومین دنیا به سمت ایران، بسیجیان، مردم مقاوم و مادران رزمنده پرور ایران است که همانند سابق با ولایت‌پذیری بار دیگر به کمکشان بشتابند.

شهیدان محرم علی مراد خانی از شهرستان تنکابن، مصطفی شیخ‌الاسلامی از شهرستان چالوس، روح‌الله صحرایی از شهرستان آمل و عبدالرحیم فیروزآبادی از شهرستان نکا از شهدای والامقام از مدافعان آسمانی حرم هستند که شرب شهادت نوشیدند و کربلایی شدند، شهدای مازندرانی تفحص شده از منطقه غرب نیز شامل شهید علی‌اصغر گرجی که بعد از ۳۲ سال، شهید حمیدرضا رائی مکاری بعد از ۲۹ سال پیکر مطهرشان شناسایی‌شده است و آیین تشییع این شهدای والامقام امروز برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر شهید مدافع حرم در دماوند