ساخت روپوش برقی برای کارکنان تاسیسات هسته‌ای


نوعی روپوش برقی کمک کننده به کارکنان تأسیسات هسته‌ای در زمان بروز فاجعه‌ هسته‌ای به صورت مشترک توسط صنایع سنگین میتسوبیشی و شرکت انرژی اتمی ژاپن ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، این روپوش برقی که کارکنان نیروگاه هسته‌ای می‌توانند آن را به تن کنند، آن‌ها را قادر می‌کند تا وزن‌های 50 کیلوگرم را نیز بردارند.

بنابر اعلام صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI)، در صورت بروز یک فاجعه هسته‌ای نیاز به استفاده از روبات‌ها برای تسریع روند پاکسازی تأسیسات هسته‌ای از مواد رادیواکتیو افزایش می‌یابد.

بنابر اعلام این شرکت، این روپوش برقی کمک کننده به کارکنان این امکان را می‌دهد تا برخی از کارهای سنگین را با سرعت بیش‌تری انجام دهند.

این روپوش برقی از دو قسمت تشکیل شده است، یک بخش پایه‌ای برای قسمت پایینی و یک قسمت دیگر مخصوص بخش بالایی است.

ارتفاع این روپوش 1.5 متر و وزن آن 39 کیلوگرم است. این ماشین از طریق یک باتری لیتیومی تغذیه می‌شود که به آن امکان دو ساعت کار بی‌وقفه را می‌دهد. این روپوش به کارکنان این امکان را می‌دهد که ضمن حمل بار 40 کیلوگرمی با سرعت 4.5 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این شرکت اعلام کرده که به تلاش خود برای ارتقای عملکرد این روپوش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نظارت بر تاسیسات برقی ساختمان (اتاق ها و پذیرایی)