سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش ۲ برابری روزهای آلوده آبانماه امسال


به گزارش فارس، «وحید حسینی»، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: هوای تهران امروز هم در شرایط سالم قرار ندارد و باوجود کاهش میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2 و نیم میکرون نیست به روز گذشته ، همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. این ذرات عمدتا ناشی از احتراق وسایل نقلیه فرسوده و آلاینده هستند و پایداری شرایط جوی در شهر تهران در روزهای گذشته، منجر به انباشت آلاینده های هوا شده است.

به گفته حسینی، بررسی تطبیقی بین روزهای آلوده امسال و سال گذشته  گویای آن است که تعداد روزهای آلوده تهران در آبان امسال در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بررسی شاخص کیفیت هوا و میزان غلظت آلاینده ها در هوای تهران نشان می دهد میزان غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون که جزو آلاینده های خطرناک و زیان بار برای سلامت انسان هاست در هوای تهران در این روزها تا حدود 2 برابر استاندارد روزانه هم رسیده است.

به گفته او ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون بسیار ریز بوده به طوری‌که استفاده از ماسک های رایج در بازار نمی تواند مانع از ورود آنها به مجاری تنفسی شود .

«حسینی» ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی در روزهای آینده در شهر تهران  انتظار می‌رود آلودگی هوای تهران تا روز سه شنبه ادامه داشته باشد.

وی از گروه‌های حساس جامعه یعنی سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و جانبازان شیمیایی خواست در این روزهای آلوده رفت و آمد و فعالیت بدنی کمتری در فضای  باز داشته باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
افزایش 5 برابری تب مالت در ایران ...