سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارتر: نقش ناتو در اروپا، کارآمدتر شود


کارتر: نقش ناتو در اروپا، کارآمدتر شودخبرگزاری صدا و سیما/ اشتون کارتر بر نقش ناتو در کاهش دخالت های روسیه در اروپا تاکید کرد.

اشتون کارتر در موسسه تحقیقاتی موسوم به مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی در واشنگتن حاضر شد و به تشریح دیدگاههایش پرداخت.

کارتر گفت: امسال سال برگزاری انتخابات در آمریکاست. رویه وزارت دفاع آمریکا این بوده است که وارد فضای انتخاباتی نشود. امسال نیز با دقت بسیار زیاد همین رویه را دنبال می کنیم. همین رویکرد درباره پرهیز از ورود به مسائل سیاسی مطرح درباره ناتو مصداق دارد. وقتی جنگ سرد تمام شد این سوال مطرح بود که چه سرنوشتی در انتظار ناتو است. اما دیدیم که جنگ بالکان مطرح شد و ناتو در این زمینه نقش مثبت ایفا کرد.
یکی از حوزه هایی که ناتو می تواند نقش آفرینی کند، ایستادگی تمام قد در مقابل تجاوز روسیه در اروپاست. ما باید نگران این مسئله باشیم. ما برای مدتی به این مسئله توجه نکردیم که من به این علت، تاسف می خورم. اما به هرحال، اوضاع به صورتی است که الان شاهد آن هستیم.
در جنگ افغانستان نیز ناتو نقش موثری ایفا کرد. ناتو همین نقش را در سراسر جهان در عرصه های مختلف حفظ می کند.
یکی دیگر از حوزه های نقش آفرینی ناتو، کمک به ما برای مقابله با گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش است. همه کشورهای عضو ناتو به صورت مستقل و انفرادی به جریان ائتلاف مقابله با گروه داعش کمک می کنند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
موشک های دفاعی ناتو برای امنیت اروپا